Time-hjælp

Tags:    php

Hejsa, alle sammen :)

Jeg har et problem, som jeg meget gerne vil have løsningen på. Min problem går primært ud på at jeg ikke kan finde ud af at lave en script, som nok er simpel for nogle af jer.

Men jeg vil have en script, som viser følgende:
"Butikken er desværre lukket", hvis klokken er før 16:00
Også skal den vise følgende efter kl. 16:00 "Butikken er åben"

Jeg har ikke så god en kendskab til koder med "time()" i, så derfor har jeg brug for hjælp.
Jeg håber, at jeg kan få det her :)

Fold kodeboks ind/udKode 

date("H") = time på dagen

Indlæg senest redigeret d. 21.06.2007 20:10 af Bruger #4479
Jeg ved godt dette er off-topic (undskyld eltaf), men hvorfor bruger du ikke { og } til den første del af scriptet, men i den anden del ved din if gør du?

Jeg ved godt dette er off-topic (undskyld eltaf), men hvorfor bruger du ikke { og } til den første del af scriptet, men i den anden del ved din if gør du?

Det gik hurtigt. Det er en god vane at have {} overalt.

{ og } bruger man til at enkapsulere kode. Da der kun skal blive eksekveret 1 linje er det ikke nødvendigt at bruge dem. Tag følgende eksempel.

Fold kodeboks ind/udKode 

I dette tilfælde vil de 2 sætninger blive vist hvis $bla er sandt.

Fold kodeboks ind/udKode 

Her vil den første sætning blive vist hvis $bla er sandt, mens den anden sætning altid vil blive vist, da de 2 linjers kode ikke er enkapsulerede i { og }.

Aha.

Det vidste jeg ikke, men er det ikke bare bedre at bruge { } som standard så?

Aha.

Jo, det er en god vane:)

Aha.

narj... det er jo op til dig selv... der er jo flere folk som heller ikke bruger do while løkker, men derfor findes de stadigvæk, og kan bruges i hvisse filfælde...

Jeg kan ikke lige huske om denne virker i PHP, men den virker i Java / C++:

php tilnærmelse?:
Fold kodeboks ind/udKode 

sådan noget lignende :)

java
Fold kodeboks ind/udKode 

så... men det er jo også bare en if / else sætning...
Og du spare et par bytes så :)

Okay.

Er der et bestemt navn for den kode du lige har lavet i php eller hedder det bare tilnærmelse?

Jeg vil nemlig gerne vide mere om det, da det virker smart :D

prøv ;)

Udover det, så vil jeg ikke anbefale altid at bruge den, da den ødelægger overskueligheden af din kode.

ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

t