gem

Tags:    delphi

jeg har brug for hjælp igen.
jeg har sat 2 "edit" på min form og en button.

og jeg vil gerne have den til at gemm, men den skal gemme det på en bestemt måde. f.eks hvis du skriver "john" i edit1 og skriver "112" edit2 og der efter trykker på button1 så skal den gemme det i "data.txt" på den sidste linie uden at slette alt det der er i filen. og den skal gemme det på denne måde.

john=112

er der nogle der kan hjælpe mig med det?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har brug for hjælp igen.
jeg har sat 2 "edit" på min form og en button.

og jeg vil gerne have den til at gemm, men den skal gemme det på en bestemt måde. f.eks hvis du skriver "john" i edit1 og skriver "112" edit2 og der efter trykker på button1 så skal den gemme det i "data.txt" på den sidste linie uden at slette alt det der er i filen. og den skal gemme det på denne måde.

john=112

er der nogle der kan hjælpe mig med det?


Læs din data.txt ind i en TStringList, og brug .add metoden. Således: data.add(edit1.text + '=' + edit2.text);

Så gemmer du bare listen en gang imellem.
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



jeg har brug for hjælp igen.
jeg har sat 2 "edit" på min form og en button.

og jeg vil gerne have den til at gemm, men den skal gemme det på en bestemt måde. f.eks hvis du skriver "john" i edit1 og skriver "112" edit2 og der efter trykker på button1 så skal den gemme det i "data.txt" på den sidste linie uden at slette alt det der er i filen. og den skal gemme det på denne måde.

john=112

er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Hej,

Du kan bruge en TStringList til at gemme dine data:
Fold kodeboks ind/udKode 


Og du bruger den på følgende måde:
Fold kodeboks ind/udKode 


/Michael.



mange tak



t