fil include gør fejl ?

Tags:    php

Hey laver en require_once på config.php men får denne fejl ? hvad betyder dette ?

Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/config.php) is not within the allowed path(s): (/home/web/****:/var/tmp:/usr/local/lib/php:/usr/local/share/pear) in /usr/home/web/***/include/bittorrent.php on line 3

håber nogle kan hjælpe ?

altså mit umidlbare bud er jo at den ligger et sted hvor du ik har tilladelse til at hente den fra?
Må man se din include?

altså mit umidlbare bud er jo at den ligger et sted hvor du ik har tilladelse til at hente den fra?
Må man se din include?

Kan det være fordi den scriptet SKAL ligge i main mappen og ikke i en under mappe ? . min include ser sådan heer ud ,.

$time_start = microtime(true);
require_once("config.php");

Den fejl ser noget mærkværdig ud. open_basedir er sat til bl.a. "/home/web/*" men filen som laver noget ligger i "/usr/home/web/*". Det ser noget mystisk ud. Umiddelbart ville jeg sige at du ikke kan inkludere nogen filer, overhovedet, men det er vel ikke tilfældet?

Ellers er det fordi du ikke har den absolutte sti til config.php filen. Prøv at inkludere vha. den absolutte sti istedet.

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2007 14:47 af Bruger #2330
prøv.
require_once("./config.php");

t