Søgning i txt fil

Tags:    delphi

Jeg har spurgt om dette før men har aldrig fået et svar der virkede... Så spør li igen... Findes der en kode til at søge i en txt fil efter det der er indtastet i en edit box?
Mvh.
Rune Jensen



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har spurgt om dette før men har aldrig fået et svar der virkede... Så spør li igen... Findes der en kode til at søge i en txt fil efter det der er indtastet i en edit box?
Mvh.
Rune Jensen


Langt det nemmeste er at hente din tekst fil i en TStringList og så søger igennem den.

Fold kodeboks ind/udKode 


Kan det bruges til noget?
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Tjaaa jeg skal gerne have mit program til at vise den linje hvor ordet blev fundet... Det skal gerne vises i en label...
Nogen forslag?
Mvh.
Rune Jensen-



Tjaaa jeg skal gerne have mit program til at vise den linje hvor ordet blev fundet... Det skal gerne vises i en label...
Nogen forslag?
Mvh.
Rune Jensen



Tjaaa jeg skal gerne have mit program til at vise den linje hvor ordet blev fundet... Det skal gerne vises i en label...
Nogen forslag?


Jah, med udgangspunkt i den kode jeg viste, skriver du jo bare Label1.Caption := fil[idx];

if stedet for ShowMessage('Fundet!');
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Kan ik få det til at virke... Den kommer med en fejlbesked hvor der står noget med "access violation at 0000007"
Mvh.
Rune Jensen



Kan ik få det til at virke... Den kommer med en fejlbesked hvor der står noget med "access violation at 0000007"
Mvh.
Rune Jensen


Må jeg se din eksakte kode?
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Kan ik få det til at virke... Den kommer med en fejlbesked hvor der står noget med "access violation at 0000007"
Mvh.
Rune Jensen

Hej,

Jeg har ændret lidt i Thomas' kode så der returneres den første linie som indeholder din søge-streng:
Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det hjælper så du ikke får nogle AccessViolations..

/Michael



Kommer stadig med en fejl... Omkring TForm...
Mvh.
Rune Jensen



Kommer stadig med en fejl... Omkring TForm...


Så må vi jo se din kode. Din fejl beskrivelse er alt andet end fyldestgørende.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



t