min side virker 100% i IE7 men ikke i IE6

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej, jeg sidder kun med IE7 og en anden pc med IE6,
min side www.galima.dk/q.gaming virker fint i 7 men i 6 ja så den BEEP

ja altså så ser den forkert ud

jeg ved ikke om det samme gælder andr browsere om den også ser forkert ud i dem ?

men hvis den virker fint i IE7 Mozilla og firefox så kan der jo ikke være noget problem, en af mine venner siger den er fin i Mozilla

12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den ser også forkert ud i FF.

Mvh.
Claus Thomsen

sådan jeg forstår det, så hvis jeg valger en af dem hvor alle er blå alle 4, og så jeg tjekker og den virker i IE7 så virker den også i de 3 andre som er blå ?

Nej, men det vil gøre det betydeligt nemmere.

Bruger du HTML bør du vælge en af følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bruger du XHTML bør du vælge en af følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

"Strict" er bedre, men har flere begrænsninger end "Transitional".

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2007 20:20 af Bruger #3143
Hmm altså jeg ville prøve dig lidt frem. Personligt har jeg aldrig fundet ud af hvad forskellene på de forskellige doctypes er.

Prøv at følge Jespers råd, og derefter prøv at gæt dig lidt frem til den rigtige. På et tidspunkt vil du uden tvivl finde den. :)

Forskellen på HTML og XHTML er, at du i XHTML ikke må skrive med store bogstaver, og du skal afslutte single-tags (altså tags der ikke har et slut tag) med /> istedet for kun >

fx

Fold kodeboks ind/udKode 

Forskellen på Strict og Transitional er at i strict må du ikke bruge diverse attributter såsom fx 'target' i A-tagget. Der er generelt færre ting du må gøre med HTML, og flere du skal gøre med scripting og CSS -- filsofien er at holde markup, layout og funktionalitet adskildt, for overskuelighedens skyld.

NOTE: der er naturligvis andre forskelle end dem jeg lige har ridset op her -- men det er de mest iøjnefaldende forskelle, ifølge mig.

Jeg selv bruger XHTML 1.1, oftest.

Ja jeg ville nok os få sat en doctype, og så validere den på http://validator.w3.org/ , og få rettet de fejl der kommer..

Lad vær at bruge en editor som tilbyder at kunne laver koderne for dig. Du har med sådan et program først og fremmest ikke kontrol over din side, og de koder den laver er ganske enkelt rimelig ulæselig, vedmindre at du bagefter bruger rigtig lang tid på at forstå dens kode og sætte det ordenligt op, og så skodder de specielt til at finde ud af at opbygge siderne i CSS.

Byg det selv. Du har jo allerede lavet en pæn side. Det eneste du skal er at tilføje en doctype, hvilket kun er en linje kode. Du ved godt at doctypen skal skrives helt øverst på siden, før alt andet (undtagen session forespørgelse).

Prøv at sætte en doctype på din side... Det vil uden tvivl hjælp!

Her er der en oversigt over nogle af dem:
http://www.html.dk/artikler/00036/

Eventuelt prøv dig frem med at finde en hvor det virker i alle browserne!

sådan jeg forstår det, så hvis jeg valger en af dem hvor alle er blå alle 4, og så jeg tjekker og den virker i IE7 så virker den også i de 3 andre som er blå ?

Hmm altså jeg ville prøve dig lidt frem. Personligt har jeg aldrig fundet ud af hvad forskellene på de forskellige doctypes er.

Prøv at følge Jespers råd, og derefter prøv at gæt dig lidt frem til den rigtige. På et tidspunkt vil du uden tvivl finde den. :)

ja jeg bruger html css og php :P,
prøver lige lidt imorgen :)

hvad med frontpage eller dreamweaver, vil et af programmerne kunne lave 100% sized hjemmesider som virker i de forskellige browsere, eller lave designs som er centreret ?

<< < 12 > >>
t