Tælle baglæns dag for dag ?

Tags:    c++

Hej allesammen.

Jeg har brug for en rutine som tæller baglæns dag for dag.
Den skal selvfølgelig kunne tælle rigtigt, både de måneder med
30 og 31 dage og februar rigtigt om der er skudår eller ej.

Findes der en snedig måde at gøre dette på ?

mvh
Christian

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2007 13:12 af Bruger #6504
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skal programmet stå og kører hele tiden også tælle en ned hver dag eller hvad?

Du skal vel have gang i ctime biblioteket. time.h, alt afhængig efter om det er C++ eller C. Derefter skal du vel have en system(""); kommando indover som sætter systemet på delay eller noget i den stil?! Jeg ved det ikke, men håber dette kan give dig lidt :)

Ja. Hvis den ikke kører kan den vel ikke tælle ned? Altså er det ikke noget ligende et stop ur du vil lave? Eller er det bare et program som man kan åbne fra gang til gang og se en statisk tekst hvor der står hvor langt der er tilbage? Eller er det en sammenblanding?

Du skal vel have gang i ctime biblioteket. time.h, alt afhængig efter om det er C++ eller C. Derefter skal du vel have en system(""); kommando indover som sætter systemet på delay eller noget i den stil?! Jeg ved det ikke, men håber dette kan give dig lidt :)

Undgå så vidt muligt at bruge system(). Hvis du vil have et delay så brug Sleep() funktionen. Det er dét, den er der for.

Jeg har findet ud af at der er funtioner til at omregne fra D/M/Y til antal dage fra 1900 og tilbage igen. Dem bruger jeg, mange tak for at henlede min opmærksomhed på bibliotekerne.
mvh
Christian

t