Jeg takker for din lange post.
Jeg var bestemt ikke ude efter sprog. PHP og ASP er ikke det samme i min verden, fordi _jeg_ indtil videre ikke har lært om "udvikling, modeller, patterns, sprogopbygning og så videre". Jeg synes også du er lidt hård ved mig i den situation. Det er ikke lang tid siden at en C#-udvikler spurgte om et kursus til at lære Java. De to sprog ligner også hinanden IMHO.
Metaforen med huset hvor manden spørger hvordan han kan bygge huse med en "Black & Decker sav", kan jeg godt se er dybt godnat
Det var måske naïvt at tro, at jeg kunne finde noget materiale ud fra nogle nøgleord. Ikke desto mindre kan jeg, om f.eks. patterns læse
denne side. Nej det er ikke ligeså godt som en uddannelse, men det er bedre end at sidde og se TV
Det er helt klart en øjenåbner at få sådan en post, som viser hvor meget jeg mangler at lære
Jeg har 3 år på gymnasiet jeg skal igennem, før jeg kan tage en uddannelse. Dem kan jeg ligeså godt bruge fornuftigt, og jeg håber at der er nogle der vil hjælpe mig med det.
Jeg vil gerne lave et fuglehus eller måske endda et hundehus, og jeg beder derfor endnu engang om hjælp. Jeg forventer ikke noget, men jeg håber alligevel