Slice design med photoshop

Tags:    diverse

Hej jeg skal til at slice et design i photoshop.. og jeg vil gerne have at det er CSS (Stylesheet) og IKKE tabeller.. men når jeg har slicet det og valgt det skal være CSS.. så laver den absolute position.. og når jeg prøver at lave det om fucker designet .. nogen der ved hva man kan gøre ? eller har en video tutorial.. så jeg kan se hvorn det kan gøres :)?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har heller aldrig rigtig ku få photoshop til at lave div ordenligt selv...
Plejer selv at lave div setup, ud fra slice størrelser osv..

Image Ready har et rigtig dårligt ry. Generelt synes jeg at koden altid skal laves om, men den er et godt udgangspunkt. Dvs at den måde som billederne bliver genereret på er ok.

Jeg synes du skal kigge på dette site og se hvad folk kommentarer er omkring CSS fra photoshop. Jeg selv personligt ville aldrig bruge en absolut positioned css side som var en direkte "undersættelse" af slices i html.

prøv at se:
http://www.duclaux.net/blog/how-to-convert-your-photoshop-document-to-a-css-in-less-than-30-seconds-a-precise-tutorial-with-illustrations/2006/02/08/

noget andet er du skal bruge dreamweaver hvis du er designer, det er MEGET nemmere at styre dine layouts. og du kan programmere CSS med boxe, der altid gør som du vil.
(sefølig ikke på Einstein-niveau).

synes ik hjemmesiden hjalp ret meget.. den forklarede bare det som jeg allerede ved

t