Int -> Hex -> Cardinal

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hvordan kan jeg konvertere int til hex til cardinal? Jeg har prøvet det her, men den vil ikke konvertere str til cardinal..

var
hej: Cardinal;
hejmed: integer;
hejmeddig: string;
begin
hejmed := 123;
hejmeddig := IntToHex(hejmed, 0);
hej := StrToInt(hejmeddig);

Hilsen Mark

PS. Sorry at jeg ikke giver mere.. men det er lidt svært når jeg ikke har mere :-/



15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tjaa.. men den er ikke true :P



Tjaa.. men den er ikke true :P


Du bliver nødt til at uddybe problemet en del mere.
"Det virker ikke." er en ekstrem dårlig fejlbeskrivelse.

HVAD virker ikke?
Hvordan giver det sig til udtryk?
Hvad gør du?
Hvordan gør du?
Hvad forventer du skal ske?

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Tjaa.. men den er ikke true :P

Du bliver nødt til at uddybe problemet en del mere.
"Det virker ikke." er en ekstrem dårlig fejlbeskrivelse.

HVAD virker ikke?
Hvordan giver det sig til udtryk?
Hvad gør du?
Hvordan gør du?
Hvad forventer du skal ske?

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Der sker ingenting. Den siger ikke fejl, den gør intet. Den laver slet ikke om på hukommelsen (altså RAM'en). Jeg forventer at den skal lave en adresse's værdi i RAM'en om.



Der sker ingenting. Den siger ikke fejl, den gør intet. Den laver slet ikke om på hukommelsen (altså RAM'en). Jeg forventer at den skal lave en adresse's værdi i RAM'en om.


Hvilken version af Windows kører du med, og hvad er dine bruger rettigheder?

Citat fra Windows SDK hjælpen ang. api kaldet der skal lave om i hukommelsen:

WriteProcessMemory copies the data from the specified buffer in the current process to the address range of the specified process. Any process that has a handle with PROCESS_VM_WRITE and PROCESS_VM_OPERATION access to the process to be written to can call the function. The process whose address space is being written to is typically, but not necessarily, being debugged.
The entire area to be written to must be accessible. If it is not, the function fails as noted previously.

De områder i teksten jeg anser for interessante i denne sammenhæng er fremhævet. Det er muligt at du slet ikke har skrive adgang til det pågældende område af hukommelsen. Er det tilfældet, er det jo så grunden til at det ikke virker.

Vi er ude i et område hvor min viden er meget tynd, så jeg er bange for at jeg bliver nødt til at sige fra her.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Der sker ingenting. Den siger ikke fejl, den gør intet. Den laver slet ikke om på hukommelsen (altså RAM'en). Jeg forventer at den skal lave en adresse's værdi i RAM'en om.

Hvilken version af Windows kører du med, og hvad er dine bruger rettigheder?

Citat fra Windows SDK hjælpen ang. api kaldet der skal lave om i hukommelsen:

WriteProcessMemory copies the data from the specified buffer in the current process to the address range of the specified process. Any process that has a handle with PROCESS_VM_WRITE and PROCESS_VM_OPERATION access to the process to be written to can call the function. The process whose address space is being written to is typically, but not necessarily, being debugged.
The entire area to be written to must be accessible. If it is not, the function fails as noted previously.

De områder i teksten jeg anser for interessante i denne sammenhæng er fremhævet. Det er muligt at du slet ikke har skrive adgang til det pågældende område af hukommelsen. Er det tilfældet, er det jo så grunden til at det ikke virker.

Vi er ude i et område hvor min viden er meget tynd, så jeg er bange for at jeg bliver nødt til at sige fra her.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Jeg har XP og fulde rettigheder (admin). Jeg kan sagtens lave adressen i RAM'en om hvis jeg kender hexen på det jeg skal lave om. Problemet er bare at jeg gerne vil have mine brugere til at kunne bestemme hvad den skal laves om til, istedet for at der bare er en liste med 5 forskellige værdier.

Håber du forstår.



<< < 12 > >>
t