GPRS

Tags:    programmering

Er der nogen der kan hjælpe, enten med teknisk information omkring kommunikation med GPRS enheder, eller noget kildetekst hvor der kommunikeres med en GPRS enhed. Jeg mangler lidt at starte på...

Indlæg senest redigeret d. 13.06.2007 11:19 af Bruger #11988
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan elventuelt Søge efter det på nettet Jan det kan være der findes svar der ellrs kan du jo også søge det på google så kan det være der er en bog om det som man kan låne på biblioteket ellr www.idgforlag.dk de har masser af html og programmerings bøger

Du vil lave et program der sender data over en GPRS enhed?
Hvilken GPRS enhed, en mobil?
Hvordan er denne enhed forbundet med PC'en (eller hvad du nu vil sende fra)?

Det er lidt forskelligt hvordan man gør, men ofte bruger man en comport, sender nogle AT kommandoer for at sætte telefonen op og lave forbindelsen. Derpå sender man data over samme comport.

Det er egentlig ikke svært.

Der er tale om en GPS tracker, som sender gps positioner via GPRS og GSM. Jeg har lavet softwaren til GSM delen, men har bare ikke kunnet finde noget omkring GPRS. Jeg er dog nået frem til, at man blot henter en passende WAP opsætning, sætter kommunikationen op til kun at kunne levere via GPRS. Ellers tror jeg det fungerer på samme måde som via GSM. Ved ikke om det er korrekt, at det er så enkelt. Årsagen til GPRS, var et hastighedsspørgsmål.

Der er ikke den store forskel på GSM og GPRS i denne sammenhæng. Man bruger nogle andre AT kommandoer til opsætning og man ringer som regel ved at kalde #99* eller lign i stedet for et normalt telefonnummer.

Jeg tror ikke WAP har noget med sagen at gøre.

t