Problemer med safe mode

Tags:    php

Hej håber der er nogen der kan hjælpe.

Har lavet en img upload funktion i php men....

min webserver ændrer UID, pga. dens automatiske safe mode går jeg ud fra (Apache), til root og billederne kan derfor ikke hentes fra et php script derefter....

nogen der har fundet en måde at omgå/ændre UID problemet ?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er vidst ikke safemode der er skyld i dette. Det er fordi din host har sat apache til at blive kørt som Root, derfor får root ejerskab over denne.

Men det burde ikke være grund til at du ikke kunne læse den igen, efter som filerne så også bliver læst som root.

Kan du beskrive lidt mere hvad du roder med så vi kan se om det er noget andet der er skyld i det? :)

Det er vidst ikke safemode der er skyld i dette. Det er fordi din host har sat apache til at blive kørt som Root, derfor får root ejerskab over denne.

Men det burde ikke være grund til at du ikke kunne læse den igen, efter som filerne så også bliver læst som root.

Kan du beskrive lidt mere hvad du roder med så vi kan se om det er noget andet der er skyld i det? :)

- Nå jeg troede det var det safemode var...

her er koden til de to php filer jeg bruger til upload og visning af en billed funktion i en blog:

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg tror problemet ligger i webserverens håndtering af filrettigheder. Selvom jeg har nulstillet rettighederne - så jeg står som rettighedhaver og ikke root som oprindeligt, så
accepterer den ikke en ændring af "ownership"

hvordan kan jeg gøre det ?

- tak for hjælpen

mvh Mads

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2007 15:59 af Bruger #11967
Nu kunne jeg se du havde det hos en prof. udbyder, og tror ærligt at de har helt styr på de rettigheder!

Mit eneste gæt sådan lige er at du bruger copy() til at flytte filen. Prøv at starte med at bruge move_uploaded_file().

Så i stedet for:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så prøv at bruge:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg VED ikke om det virker, men det kan være at den har en anden måde at styrer rettighederne. Give it a try, and let me know :)

tak for hjælpen men ingen effekt...

jeg har forsøgt med noget chmod og chown tidligere men også uden effekt....
mon ikke der skal ændres på en server config. f.eks med en ini_set ???

- jeg har ikke brugt php særligt længe :-)

Jeg ville slet ikke mene at det er nødvendigt. Når du uploader filen så giver den samme rettigheder som når den læser dem.

Er du sikker på at filen overhovedet kommer op på serveren? - Du må have fået en fejl siden du ikke kan læse filen?

Ja filerne er på webserveren, navnet bliver gemt i mysql db'en, og den resulterende html er nøjagtig som den skal være.

Det eneste der er anderledes end når jeg uploader over ftp er ownership, som står til root, og jeg kan dermed ikke få lov at ændre det...

Hmm.. Tror du skal skrive til din udbyder og spørge dem hvordan det kan være.. Umedlbart kan jeg ikke se der skulle være noget galt med din kode som kunne ændre rettighederne..

t