Program til oprettelse af profiler

Tags:    programmering

Vi har hjemmesiden dateventure.dk og ønsker at have en service hvor brugerne kan oprette profiler. Er der nogle der ved hvor vi kan finde sådan et program?

Øhh, program.?

Du skal jo selv programmere det. :)

Kan du nogle serverside sprog.? ASP, PHP .net el.li. ..?

For hvis ikke, så er det nok et smart sted at starte ;)

Tak for svaret og nej... vi kender ikke noget til programmering og har bare lavet siden med Frontpage. Vi kigger efter et program eller hvad det hedder hvor vores brugere kan oprette profiler ligesom hos fx. dating.dk

Mvh Thomas

Ja.

Altså, jeg vil meget gerne hjælpe jer igang, men sådan et program findes desværre ikke. Eller det kan godt være, men så bliver det ikke noget godt der kommer ud af det.

I skal sætte jer ned og få lært et serverside sprog, og jeg vil anbefale ASP, hvorefter i så vil kunne bygge sådan et system om. Det kan godt være at i tænker at det er træls at i måske skal bruge MEGET længere tid på at lavet det, men jeg garanterer at resultatet bliver bedre, og i er mere stolte af det, da i selv har programmeret det.

Det i kommer til at bruge er nok:
HTML
CSS
ASP
AJAX
Javascript
(grafik)
(flash)

Hvis i kan have med de ting og gøre, kan det ikke få helt galt ;)

Jeg vil anbefale jer at læse nogle forskællige artikler og Turotials rundt omkring på nettet, fx her på udvikleren.dk eller, også en meget brugt, www.html.dk

Jeg håber jeres projekt bliver til noget, selvom det kommer til at tage tid ;)

Jeg vil sige at hvis i nu skal til at lære det, så start da på asp.net (asp er forældet).

Jeg mener selv at PHP er nemmere at gå til end ASP (Og ja, jeg kan både ASP(.NET) og PHP)

Ellers findes der scripts til det på nettet, men det vil være nemmere for jer at vedligeholde scriptet, hvis i selv kan kode det og selv har lavet det...

Niklas, jeg vil give dig ret i at php er nemmere at gå til - men hvis de skal til at lære alt om web-deving nu så vil jeg mene det er en gylden mulighed for at sætte sig ind i asp.net

Takker for alle jeres bud/svar. Vi må nok sige at vi ikke er store hajer til de betegnelse som I skriver om... og at sætte os ind i det og lære det virker uoverskueligt lige nu.

Derfor vil vi os om efter en der kan lave det for os, så hvis der er nogle der kender en sådan, så er vi meget interesseret I at få kontakten skabt hurtigst muligt.

Mvh Tonny Mattern
Dateventure.dk

t