windows vista

Tags:    diverse

Hey

Tænkte på om nogen kunne sige mig om vista er et godt køb? jeg har læst mig frem til at man mindst skal have 1gb ram, det har jeg, og resten af computeren er forholdsvis ny, (fra november) jeg vil meget gerne have det, men er i tvivl om flg.

Hvilken versioen skal jeg have? tror selv på premium versionen.

har fundet en OEM version af den til 750 kr på edbpriser.dk er det en fuld version eller en opgradering? der står ikke noget?

og kan jeg få drivere til det?

-Kent

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså vista er da meget nice, men jeg synes du skal vente 3 mdr ca.

"Hvilken versioen skal jeg have?" hvad skal du bruge den til ?

OEM er en "engangsudgave" - så du har 1 install

Men der kan ikke udskiftes grundlæggende hardware

Er det ikke sådan? :$

Mht OEM udgaverne kan jeg kun sige at Microsofts afdeling for WGA har meget røde ører så det med at den ikke lige vil som du vil, skal man tage med et gram salt ....

Udover det:

Jeg kører selv "multi-boot" med WinXP Pro, WinXP Pro x64 og Vista Ultimate x64 og det skal ikke være nogen hemmelighed at det meste af tiden foregår under XP ..

Vista er simpelthen bare ikke godt nok endnu, eller dvs. Samspil mellem Vista og de mange programmer man bruger i dagligdagen er ikke godt nok.

Det er jo desværre ingen hemmelighed at mange programmører/firmaer har sovet i timen i den ekstremt lange periode Microsoft frigav info og alpha/beta'er af Longhorn/Vista og ikke fik gjort deres software kompatibelt.

Så med mindre du absolut skal bruge Vista her og nu, så vent :)

Casper man kan godt udskifte hardwaren i pc'en. Også under XP du skal bare vide hvordan man gør :P

OEM er ikke en opgradering. Jeg ville vente med Vista ½-1 år endnu, så vil den være mere moden.

Han kan godt geninstallere med den.

ok!

det er jo meget svært at tage en beslutning ud fra det, men det er bestilt nu, så må jeg se tiden an he he

t