Hjælp til kode

Tags:    php

Jeg starter lige med at unskylde for den upræcise overskrift, og bagefter for at der ikk er nogen point men har ingen tilbage :/..

Jeg vil prøve at formulere hvad jeg leder efter:

Jeg har længe brugt en kode der ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dvs at hvis der i adresselinjen står
Fold kodeboks ind/udKode 
includerer den test.php.
Nu er jeg blevet træt af hele tiden at skulle ændre scripts for at få det til at passe med f.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 
, hvis i forstår. Derfor leder jeg efter en forklaring på hvordan scriptet på f.eks. denne side virker, hvordan får jeg en side til at blive inkluderet som her på siden?
udvikleren har eksempelvis "www.udvikleren.dk/php", hvor så indholdet i indexfilen i undermappen "php" er inkluderet på "forsiden" isteddet for min version - "?page=php/index".

Jeg håber i forstår mit problem, jeg har haft rimelig svært ved at forklare det.
På forhånd, mange tak!

Som jeg læser det skal du bruge mod rewrite

http://martin-nielsen.com/blog/vis?bid=50

Har læst posten der og har gjort præcis som der skrives men det virker ikke.
Jeg har uploadet htaccess filen til rod-mappen på min b-one webserver, og har spurgt om de har Apache der understytter mod_rewrite hvilket de sagde den gjorde.. Hvad gør jeg?

jeg kører også hos one.com, og det virker fint ved mig.?

Så virker det! :D... Jeg havde misforsået en lille sag!

Jeg har uploadet htaccess filen til rod-mappen på min b-one webserver, og har spurgt om de har Apache der understytter mod_rewrite hvilket de sagde den gjorde.. Hvad gør jeg?

B-one hedder nu One.com :P

B-one hedder nu One.com :P

Ligesom jeg skrev :P

t