OpenGL: Indlæse data fra filer

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg har læst artikle om OpenGL spil programmering i Delphi, og det ser da meget fedt ud, problemet er bare: Hvad så hvis man vil have flere baner? Hvordan får jeg alt dette pakket ned i tekst-filer, og laver et program der kan indlæse disse data, og bygge 3D-verdenen op?



16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Under koden:

F.Delimiter := ASeperator;

skriver den:

Undecleared Identifier 'Delimeter'.

Samt Undecleard Identifier 'DelimitedText'.


Hvilken version af delphi bruger ud?

/Michael.



D5 Standard.




D5 Standard.

Okay,

Det kan være at D5's TStringList ikke har implementeret disse 2 properties.

Jeg kigger lige på koden og laver den om så du kan bruge den i D5...

/Michael.



D5 Standard.

Okay,

Det kan være at D5's TStringList ikke har implementeret disse 2 properties.

Jeg kigger lige på koden og laver den om så du kan bruge den i D5...

/Michael.

Og her er den så:
Fold kodeboks ind/udKode 


/Michael.



Hvordan er det helt præcist jeg bruger koden? Når jeg kører EXE-filen skriver den:

"project project1.exe raised exception class EAccessViolation with message 'Access violation at address 04F9EEF7 in module 'atioglxx.dll'. Read of address 00000012'. Process stopped. Use Step or Run to continue".

Jeg har skrevet følgende i mit project1:

Fold kodeboks ind/udKode 




Hvordan er det helt præcist jeg bruger koden? Når jeg kører EXE-filen skriver den:

"project project1.exe raised exception class EAccessViolation with message 'Access violation at address 04F9EEF7 in module 'atioglxx.dll'. Read of address 00000012'. Process stopped. Use Step or Run to continue".

Jeg har skrevet følgende i mit project1:

Fold kodeboks ind/udKode 


Hej,

Du får en exception fordi din faces er forkerte.
Med det mener jeg at din vector liste er nul-indekseret.
Hvis du retter de 2 linier kode i OpretNytObjekt til:
Obj.AddFace(0,1,2);
Obj.AddFace(0,2,3);

Så brude det hele fungere igen :-)

PS. det var i mit kode eks. at jeg havde lavet en fejl (havde glemt at listerne selvfølgelig er nul-indekseret).

/Michael.





<< < 12 > >>
t