HD/DVI stik og fladskærm?

Tags:    diverse

Hej!

jeg er lige blevet den lykkelige indehaver af en 37" lcd skærm til tv selvfølgelig, men jeg kunne godt tænke mig at den kunne bruges på min computer også, jeg prøvede at sætte den til med S-video og det virkede fint, men jeg synes ikke kvaliten var særlig god, faktisk ret skidt. det jeg så tænkte var, om kvaliteten kunne blive bedre hvis man brugte det "rigtige" stik altså¨et DVI stik? mit grafikkort skulle meget gerne understøtte HD.

Ved godt det ikke har så meget med udvikling at gøre, men jeg ved der er nogle gode resourcer herinde, folk der ved en del, så håber i kan hjælpe :D

-Kent

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja.

Kvaliteten bliver MEGET bedre hvis du bruger et "rigtigt" stik, men det med at dit graffikkort understøtter HD har, så vidt jeg ved, ikke noget at sige, men kvaliteten er i hvert fald meget bedre med et DVI stik ;)

Ja.

Kvaliteten bliver MEGET bedre hvis du bruger et "rigtigt" stik, men det med at dit graffikkort understøtter HD har, så vidt jeg ved, ikke noget at sige, men kvaliteten er i hvert fald meget bedre med et DVI stik ;)

Super, ville bare lige høre om det var en 200 kr. indvestering værd :) men det lyder sådan :-)

Jeg bruger selv en 23" HD skærm, og mit graffikkort er også HD kompitabel, men har aldrig hørt om at det skulle kunne gøre en forskæl, og hvis det gør, er det i hvert fald via et DVI stik ;)

Alle nyere grafikkort understøtter High Definition. En almindelig pc-skærms opløsning er nemlig HD. Den eneste forskel på at bruge et s-vhs kabel og et DVI kabel er at mængden af punkter der vises bliver højere. Og, som med scannere, jo flere punkter du har, jo bedre et billede får du.

Hey igen, tak for rådet, jeg har købt mig et DVI stik, og damn en forskel det gav! nu kan man da læse alt klart og tydeligt :-)

CS blev pludselig en del større he he :-)

Men nu jeg lige vendte CS, er der så nogen der kan svare mig på hvorfor jeg ikke kan spille BF2142 på tv'et? cs kører helt fint, uden problemer faktisk, men BF viser lige sort skærm i et øjeblik og vender så tilbage til skrivebordet uden nogen handling derefter :S har prøvet at sætte opløsningen ned, men det hjælper ikke, det skal også lige siges at jeg normalt har en widescreen PC skærm, og der har BF ingen problemer, den viser så bare kun billedet på midten af skærmen, men sorte kanter i siden

-Kent

Hej tilbage
Et DVI stik understytter mere end dobbelt så maget som HDMI stik gør så kør med DVI kabel så længe du kun skal bruge hd. hvis du skal bruge BLU-RAY skal du bruge et grafikkort med HDMI udgang. De fleste HD grafikkort har kun DVI stik og så bruger men en DVI/hdmi adaptor det er fint nok til HD film men ikke BLU-RAY.
Hilsen HD/BLU-RAY Filmnakomanen

Hej gå ind i kontrolpanel og vælg skærn velg den skærm du hvil bruge og opdater og vælg skift så skærm og genstart. hade det samme problem fik bare blå skærm.

t