Force Download

Tags:    asp

Hej udvilkere.

Jeg har fundet en ASP kode til noget Force Download, men jeg kan ikke få den til at virke, og jeg fatter simpelt hen ikke hvad der er galt. koden er her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at når jeg fil hente filen, skriver den: henter_asp?fil=fil_doc.. i "gem som" dialogen der kommer fram. Jeg ved ikke hvad der sker, men den laver et eller andet sted i min kode alle "." om til "_" :S

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Meget fornuftigt der ikke er punktummer i filnavnet.. kun et før extension'en..

Hvad er spørgsmålet ? - vil du gerne have flere punktummer i dit filnavn eller ? - hvor det sker eller ?

/JJ

Problemet er at jeg skal hente en .doc fil, men i stedet for at lade mig downloade en .doc kalder den bare hele filen for navnet på siden (henter.asp) og tager Querystringen med ind i også (?fil=fil_doc) og så i stedet for .doc laver den _doc .. Hvad kan fejlen være.?

Så det er netop fordi den fjerner mit punktum før extensionen :S

Jeg kender ikke til asp, men jeg ved fra PHP at man skal have citationstegn omkring sit "filename" i content-disposition headeren.

Dvs.:
filename="<filnavn her>"

Ikke:
filename=<filnavn her>

Såvidt jeg kan se, så gør dit script det sidste af de to. Det kunne nemt være grunden til at "Gem som" dialogen, bruger navnet på dit script(henter.asp) og ikke navnet som angives af filnavn

ligger filnavnet godt nok i query collectionen med key = "fil" ?

The-Freak > Jeg prøver, men mener ikke man skal :S

Jokke > Ja .. :S

jeg har nu prøvet, og har fundet ud af at one.com ikke supporter adodb.stream objekter :@

Er der nogen der har en idé til en alternativ løsning på dette problem.?

Alle point bliver selvfølgelig givet til den der først komme med en brugbar løsning. Det eneste krav er at det skal være ASP, Javascrips eller AJAX. (gerne HTML hvis det kan lade sig gøre) og hvis det er en MEGET klar guide, må det også være PHP, men så skal den være meget forståelig, for PHP er ikke min stærke side :S

Problemet er "løst"..

Jeg fandt ud af at man ikke kan bruge adodb.stream hos one.com, så brugte bare et php script i stedet ;)

t