Hvad er luksus?

Tags:    snak

Hej udviklere og andre små nørder :P

Jeg sidder og er i gang med et teknologiprojekt om lukus, og jeg vil i den forbindelse gerne høre så mange som muliges mening om hvad luksus er for folk.

Jeg har derfor lavet dette hurtige spørgeskema, og ville blive glad hvis også folk med en lidt mere teknisk og/eller nørdet tankegang ville bruge små 2-3 min. på at hjælpe mig.

Link:
Spørgeskema

M.v.h. Johnny Rasmussen.
PS: På forhånd tak.

Så har jeg besvaret.

Som beskrivelse skrev jeg:

Luksus er noget, man virkelig ikke har brug for, men som man alligevel finder behageligt eller behjælpeligt. Gerne noget, der på den ene eller anden måde kan lette et arbejde for en.

Hvis I andre har lyst, må I også meget gerne poste jeres beskrivelse. Det er da interessent, hvordan vi definerer ordene forskelligt.

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2007 13:28 af Bruger #8985
Jeg har skrevet:
Jeg synes luksus er noget vi skal have nogen gange.

Tingene man har som er luksus, bliver vel også kedelige til sidst :)

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2007 14:53 af Bruger #10266
Jeg har skrevet:
Jeg synes luksus er noget vi skal have nogen gange.

Tingene man har som er luksus, bliver vel også kedelige til sidst :)

Nu har jeg ikke set på dit spørgeskema, men jeg ser på luksus som:

Noget som ikke er bydende nødvendigt for at vi kan klare os, men som letter eller forbedrer hverdagen. Enten kan det som sagt lette dagligdagens gøremål (unødvendigt meget :) - eller det kan være noget, som vi nyder. F.eks. egen svimmingpool, hus i frankrig osv.

Hvis du kender til Maslows behovspyramide kan man vel groft sige, at egoistiske behov og behovet for selvrealisering udmunder i diverse luksus :) hvis du forstår?
De 3 underliggende behov er nødvendige, hvis vi skal leve et ordentligt liv - hvorimod de to nævnte er ekstra luksus, som hæver livskvaliteten...

Sikke en masse :)

t