Oprette helt basic database

Tags:    databaser

Hej alle

Jeg skal lave en konkurrence på mit site hvor jeg hver dag sender en mail ud til mine brugere med et spørgsmål som de så skal svare på.

Mit spørgsmål går ud på hvordan jeg laver en database til opsamling af deres svar. Jeg forestiller mig, at de skal skrive det rigtige svar + deres mail adresse inde på min side og så trykke OK. Herefter skal deres svar + mail adresse sendes til en database (helst Excel hvis muligt).

Dvs. som jeg forstå det er det en fuldstændig basic databse jeg skal have oprettet.

Er der nogle der kan give mig et prej om i hvilken retning jeg skal gå ... hvilket program skal jeg fx bruge?

På forhånd tak!

/Wise

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det din egen web server siden du henter disse ting? Hvis du ved at der er php og mysql på den server, så er det ikke så svært at lave et lille script der kan gemme dine oplysninger.

Hvis du sender mig en udvikler mail med lidt oplysninger (omkring hvad der lige skal gemmes), så kan jeg lave et helt basalt script til dig, som kan gemme og henter oplysningerne ud igen.

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2007 15:43 af Bruger #2796
Hvilket programmeringssprog bruger du på din hjemmeside?

Og hvorfor skal det helst være et Excel ark du vil gemme dine data i og ikke f.eks. Microsoft Access, MySQL, PostgreSQL eller XML?

Hvilket programmeringssprog bruger du på din hjemmeside?

Og hvorfor skal det helst være et Excel ark du vil gemme dine data i og ikke f.eks. Microsoft Access, MySQL, PostgreSQL eller XML?

jeg vil gerne lave det så nemt som muligt - hvis jeg derfor kan lave det i html vil det været perfekt! Mht. excel så er det det eneste program jeg har prøvet før.

Det skal lige siges at jeg er fuldstændig novice i det her... jeg her nu hentet PHP, JMySQL 0.35 og mysql-3.23.40-win.zip men jeg aner overhovedet ikke hvad jeg skal gøre!

forøvrigt.. jeg fik lige at vide at webserveren er linux - ved ikke om det påvirker noget?

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2007 14:32 af Bruger #11959

slettet

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2007 16:43 af Bruger #11959
t