PDFtk og gemme filer på serveren.

Tags:    php

Kære udviklere,

Mange af jer kender måske PDFtk som er et kraftfuldt værktøj/program der kan manipulere med pdf filer.

Jeg står overfor det problem at når programmet skal generere pdf'en vil jeg gerne have den til at gemme den på serveren som pdf istedet for at prompte brugeren om hvor det skal gemmes.

Koden er meget lang, men jeg har postet de sidste 4 linier som rent faktisk generer koden ud for nogle parametre og beder brugeren at gemme pdf'en på sin computer, men som jeg så gerne vil have til at blive gemt på serveren:

...

header( 'Content-type: application/pdf' );

header( 'Content-disposition: attachment; filename=test.pdf' ); // Spørger brugeren om at gemme på computeren

passthru( '/usr/local/bin/pdftk '.$produkt_final_pdf.' fill_form '. $tmp_path. ' output - flatten' ); // selve programmet som laver pdf

...

Håber i har nogle fikse ideer, har virkelig prøvet en masse kreative løsninger så som at gemme indholder i variable og gemme i .tmp filer ved brug af tempnam(). Men det virker på ingen måde. Umiddelbart er løsningen "bare" at få headeren til at gemme på serveren... :|~

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Umiddelbart vil jeg mene du skal lade være med at sende nogle headere (Du siger jo til browseren at den vil modtage et pdf doc).

På din passthru kan du vel pipe det over til en regulær fil istedet for at bede brugeren om at gemme det?

passthru( '/usr/local/bin/pdftk '.$produkt_final_pdf.' fill_form '. $tmp_path. ' output nyfil.pdf' );

Indlæg senest redigeret d. 13.11.2007 12:10 af Bruger #6565
t