!!HJÆLP!!! SaveFileDialog

Tags:    asp.net

Jeg har prøvet i et stykke tid nu at finde ud af hvordan man får en dialogbox frem med gem på harddisk i asp.net

Den fra winforms virker ikke eller jeg kan ikke få den til at virke.

Andre måder jeg har kigget på ser heller ikke ud til at virke.

Er der ikke en nem og simpel måde som i winforms ?

Det haster lidt da det er en eksamens opgave.

På forhånd tak...

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

En SaveFileDialog er noget der hører WinForms til, og kan ikke bruges til ASP.NET. Jeg er heller ikke helt sikker på at jeg forstår hvad det er du gerne vil opnå med det?

Mvh.

Kasper (TSW)

Link brugeren til en fil, så popper din savefile dialog automatisk op, hvis ikke der findes en reader til filen....

eks.: http://www.udvikleren.dk/minfil.zip

så får du en save dialog i hovedet hvor du kan bestemme hvor den skal gemmes...

Det er den eneste måde det kan gøres på med mindre du vil omkring ActiveX eller applets.

desværre er det sådan at vi laver en fil ud fra en editor alla fckeditor den fil kan vi godt gemme på en harddisk lokalt men vi vil gerne kunne at brugeren selv bestemmer hvor den skal ligge og hvad den skal hedde

og det kan man jo med en save file dialog box

men det kan jeg ikke få til at virke er der ikke en ligne måde at gøre det på i asp.net ? hvor man kan få kontrol over boxen

Siger du at du godt kan gemme en fil lokalt hos brugeren uden han ved hvor den ligger sig ? - eller får valget ?

- Filer med en ukendt "content-type" vil automatisk præsentere en "dialog box" hvor brugeren kan vælge hvor den skal gemmes. Hvis problemet er at i fra den Editor vil præsentere brugeren/browseren for en html side, pdf eller billede - så skal i sende det med en korrupt content-type header - så vil filen kunne downloades, ligegyldigt om det er et kendt format som billeder, html eller pdf.

t