Kan ikke hitte ud af C++

Tags:    programmering

Hejsa :)

Ja, kan ikke hitte ud af C++ selvom jeg har lavet lidt af det, og andet(VB) i forvejen. Jeg skulle til at lave verdens mest simple .cpp: Hello World.

Jeg er kun 14, så det kan godt være at jeg bare har være lidt for useriøst med det og har sprunget nogle ting over.

Jeg Skriver:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har prøvet mange forskellige tutorials fra Ebøger, hjemmesider og selv prøvet at indsætte noget der kunne ligne lidt af de samme codes. Jeg bruger C++ Express versionen, da jeg nok ikke har råd til versionen til $799(Hvis jeg så rigtigt). Har også C++ v. 6, men ved ikke hvor gammel den efterhånden er?

Da jeg læste en Ebog, skulle jeg lave en header fil. Det gik fint nok indtil jeg så skulle indsætte den et andet sted. Der gjorde den det samme. Den sagde at den manglede stdafx, men troede at iostream fandtes? Får denne her besked hver gang jeg prøver at starte 'Hello World' op:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber der er nogle der kan svare på mit problem.

Var træt da jeg lavede det her topic, så regner med at I ikke forstår halvdelen af, hvad jeg siger :P

Mvh. Carver

Du skal slå "precompiled headers" fra, den findes i menuen et sted.

Eller du kan downloade:
http://www.codeblocks.org/
Den er noget lettere at bruge (imho).
Husk at det skal være med kompiler.
Den er naturligvis gratis.

Der er en dansk guide her:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/

C++ har sit eget forum her på udvikleren.dk:
http://www.udvikleren.dk/C/Forum.aspx

Ja har set det(Code Blocks), men troede det var for dem, der ville rode med selve c++ og ikke bare nøbs som mig ;)

Men tusind tak, prøver at slå det fra. Hvis det ikke hjælper, kan I nok høre fra mig igen om lidt tid :P

Mvh. Carver

PS: Ved ikke hvad der gik af Code tagsne, men håber I kan se det for jer ;)

Har kigget overalt og googlet det, men kan ikke finde ud af hvor, man kan slå precompiling fra? Har Codeblocks, men holder mig til det gamle C++ til jeg har gennemgået de forskellige Ebøger :) Håber én eller anden kunne svare på; hvor man kan slå precompiling fra.

1. Måske dette var noget:
http://www.cygnus-software.com/papers/precompiledheaders.html

2. Jeg er ikke sikker, men prøv at smide /YX til kompileren. Det ville måske også løse dit problem.

3. Gå op i "Property Pages", vælg "C/C++" folderen, og vælg så "Create/Use PCH Through File" eller "Create/Use Precompiled Header".

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2007 19:04 af Bruger #8422
Du skal include stdlib.h for at kunne bruge SYSTEM("PAUSE"), hvis jeg ikke tager fejl :P

Tak for de mange svar, men gad godt at vide hvor du finder C/C++ folderen henne i Property Pages, v0id. Jeg kan kun finde noget om, hvad skal den compile med og lign., men ikke noget andet :/

Martin Kristensen: Kan ikke køre det, så gør ikke så meget ligenu ^^ Men takker. Husker det til når jeg finder en løsning som en nøb som mig kan hitte ud af :D

Jeg forstår ikke:
Ja har set det(Code Blocks), men troede det var for dem, der ville rode med selve c++ og ikke bare nøbs som mig

code :: blocks gør ca. det samme som visual c++, den er bare lettere at bruge.

I Visual C++ skal du:

1: Vælge File -> New -> Project
Her vælger du "Win32 Console Application"
Så dukker der en box op -> next -> her fravælger du "precompiled header" -> Finish

Den lave en (meget forkert) .cpp fil, indholdet af denne sletter du og erstatter med noget mere rimeligt:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så burde du kunne køre ved at trykke F5
Du kan fjerne "precompiled headers" ved at trykke Alt+F7 -> C++ -> Precompiled Headers

Ok har fundet det.

Tusind tak for alle svarene :) Jeg er kommet vide, og det går SMUKT fremad :P Måtte droppe den bog jeg lånte, da den var lidt for avanceret ;)

Og ja, Code::Blocks er faktisk lettere, og er da mere 'venlig'?(Tænkte på den OGRE template. Var meningen at jeg skulle prøve OGRE - Få en bold til at flytte sig ;) - ud sammen med nogle, hvis jeg kom så langt)

Mvh.

Carver :)

t