Hjemmesidedesign

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hejsa

Hvordan laves designet til en hjemmeside?
Altså baggrunden eller hvad man kalder det...
Er der bare et program som Photoshop som kan gøre det, og i så fald hvordan det?
Jeg har ikke et sådan program, men jeg har tænkt mig at skaffe det hvis det er sådan man gør det, og hvis jeg kan finde ud af det..

Indtil nu har jeg brugt et baggrundsbillede som 'design' men jeg går ikke ud fra at det er sådan det skal gøres, og det tager også en del tid at hente siden når baggrundsbilledet fylder en del...

Mvh Claus

16 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det har jeg godt nok læst om. Og jeg bruger også dette 'div id' til at placere ting på hjemmesiden.

Hvordan kan div så bruges til at lave en baggrund/et design?

Jeg har lavet et design i paint som det kunne se ud og gemt det som et billede. Se det her

Men hvordan laver jeg så dette design som en baggrund, så det ses på hjemmesiden som værende designet..

Jeg kan uddybe det hvis I ikke forstår......

Tja det kunne jeg. Jeg kunne bare godt tænke mig at gøre det 'rigtigt' sådan som de fleste sider er sat op... Men jeg kan godt høre at det er sværere end jeg tror....

Hvordan opsættes en side fx som denne her: Udvikleren.dk

Jeg har også læst disse tutoials og de er rigtig gode.
Jeg har også hentet gimp, som jeg bare ikke kan finde ud af ;)

Så jeg prøver at sætte det op med nogle tabeller og lignende som du siger. Tak for svaret :)

Kan du også sige mig hvad der kan gøres for at websiden ser ens ud i alle skærmstørelser og opløsninger. For de sider som jeg har lavet ser kun ud som jeg vil have dem på min egen computer med min skærmstørelse, men hvis jeg ser det på mange andre computere så ser det helt anderledes ud.....

Hej Claus, har du fået løst dine problemer?

Ja det har jeg nogenlunde :|

Det er rimeligt indviklet det hele. Er lige startet med at lære det her websideværk ;)

Men jeg er ved at have styr på det, jeg er selv begyndt på at lave baggrunden meget lille og så gentage den.

Havde helt glemt at få afsluttet tråden, så det gør jeg nu ;)

<< < 12 > >>
t