Altså, som du nok ved bygges hjemmesider i html (og css). Dette gør designet også, som jo er en del af siden. I html kan du benytte forskellige koder. Blandt andet tabeller, hvor du ligesom du kan i word, kan lave rammer med mere. Head og mere knapper ville anbefales at laves i et program såsom Photoshop og Gimp, som begge er rigtige gode. Hvis du ikke lige har photoshop på hylden, så ville jeg ikke vælge det her fra start af. Photoshop koster i butikkerne flere tussinde kroner, og det er latterligt at betale det for det - selv om det efter min vurdering er bedre end alle andre programmer på markedet (min mening). Gimp ville jeg derimod foreslå dig, da det er gratis, og kan alt det du har brug for - og mere til. Hvis du er interesseret i photoshop, kan du eventuelt hente en gratis prøve version på adobes hjemmeside.
Men prøv at læse tutorialsne på
http://www.html.dk. De er skide gode, og når du har læst dem igennem er du godt i gang. Så vil det pludselig flade rimelig logisk pludselig at bruge lidt billedbehandling hist og pist!