OpenGL 3D spil

Tags:    delphi

sad og læste den nu er jeg næsten ved bunden men sidder fast ved denne :
Til sidst, vil jeg lige vise, hvordan man kan anvende flere textures med OpenGL. I næste eksempel laver jeg en væg og et loft, med hver sin texture. Intil nu har vi kun renderet én primitiv ad gangen, derfor har vi slet ikke været inde på gl_Depth_Testen endnu. Som jeg nævnte i starten af artiklen, har OpenGL forskellige buffers. En af dem er Depth bufferen. For at anvende Depth bufferen tilføjer vi den blot sammen med gl_Color_Buffer_Bit i funktionen glClear(). Den vil derfor komme til at se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

ud over det skal vi lige huske at gøre den tilgængelig:
Fold kodeboks ind/udKode 


og så kommer da en funktion

Fold kodeboks ind/udKode 


Har 2 spm
1. Hvor skal de 2 øverste linjer placeres?
2.Kan i se nogle fejl i functionen?

Kasper - Har osse lavet spm på eksperten vil have et hurtigt svar ^^

[Redigeret d. 18/11-03 20:05:47 af Jan Emil]



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er her : Eksperten : Programmering : Delphi : OpenGL Arikle på udvikleren :
OpenGL Arikle på udvikleren 60 point fra baxos
Luk annonce [snip]


Det kan man da vist kalde for copy/paste :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster





Det kan man da vist kalde for copy/paste :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Tilfreds nu??? :)



Fandt ud af det :D så er jeg færdig med artiklen :D



Virker det? :) Jubiiiii



Virker det? :) Jubiiiii

Søren -> Ja alt virker helt fin men kan næsten tjene penge på det spil ;) -

Kunne være nice hvis du skrev en artikle om Objecter Figure som der kan bevæges mm



t