TWebbrowser ?

Tags:    delphi

Jeg er lige startet på Delphi, og der vil jeg gerne have lavet en meget simple webbrowser. Det eneste den skal kunne vise er en enkel side og ikke mere.

Så det jeg gøre er at går under fanbladet "Internet" og derefter tilføjer Webbrowser komponentet. Det er der hvor jeg går kolde, for forstår virkelig ikke hvordan jeg bare får en lille side vist i "Webbrowser feltet".

Har været oppe i hjælp funktionen for at lede, men synes bare jeg bliver mere forvirret af det. Der udover har jeg set på den demo i COOLSTUF folderen men den giver heller ikke særlig meget hjælp.

Det jeg vil have svar på er hvilken kode stump skal jeg bruge for at vise en side i "feltet", og hvis det ikke er til noget besvær om så i kunne fortælle mig hvor henne den skal placeres i koden ?

Jeg bruger "delphi 7".



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Simon...

Det er faktisk ret simpelt. Du kan fx smide en knap på din form, samt en TWebBrowser (som du vist allerede har gjort). Dobbeltklik på knappen, og skriv kode ala den her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Det burde være det :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Hej,

Jeg bruger kun Delphi 3 - TWebBrowser er her kun en meget lille firkant. Jeg plejer at sætte align til et eller andet - Client, Left, Right....

Der er i D3 ikke hjælp til WebBrowser - jeg bruger den her i stedet:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/browser/webbrowser/reference/objects/webbrowser.asp
eller finder definitioner i SHDocVw_TLB eller MSHTML_TLB

Den angivne kode virker mpske i D7 - i D3 skal du have de øvrige parametre - noget i denne retning...

procedure BrowserGoNav( WBr : TWebBrowser; ToUrl : string);
var
Flags, TargetFrameName, PostData, Headers: OleVariant;
begin
Flags := 6; { navNoHistory or navNoReadFromCache;}
WBr.Navigate( ToUrl, Flags, TargetFrameName, PostData, Headers);
end;


Birger



Jeg takker mange gange Kasper, men jeg er lige støt ind i et nyt problem nu skal i hører.

Jeg har lavet 2 "Twebbrowsere" da jeg er ved at putte en kalender ind i dem, så der er lavet en til dagene og en anden til at vise hvad info der er hos den og den dag...

Problemet er så når jeg trykker på en dag, så komme den bare i et nyt vindue er der ikke en måde så man kan få sit output fra den ene browser vist i den anden...

Har selv gjort det samme på min hjemmeside, men det er jo bare en simpel "iframe" der er brugt der, men må det ikke være nogenlunde det samme i delphi eller hvad nu skal jeg ikke gøre mig klog på dette ?



t