PHP session data tabt.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Kære Alle,

Det er meget muligt at dette emne er blevet dækket før, men jeg har endnu ikke fundet en løsning på det.

Problem:

...
session_start();
$_SESSION['var'] = 'foo';

header(location: "...");
...

Den ovenstående kode vil ikke sende sessions data med over til den nye side da det ikke er altid at php/browseren når at få sendt alt data med over til den nye side.

Der er forskellige måder der efter sigende fungerer for at få løst dette problem.

bla. ved at skrive session_write_close(); INDEN man redirecter. Dette har dog ikke fungeret for mig.

Er der nogen der har nogle løsningsforslag, for nu har jeg siddet med det her i 2 dage uden held :/

Tak for det.

13 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan også være du har en for gammel vision af php hvilke vision har du?

Evt. kan du prøve:
header("Location: test.php?PHPSESSID=".session_id());

Så er der en løsning på problemet :D

Problemet ligger at den server vi bruger hos udbyderen er en Win2000/IIS server.

Denne er installeret med ekstra services så den lan køre PHP. Nogen gange ikke når den ikke at sende sessions data over inden browseren laver en redirect. Hvilket resulterer i at dette kun fungerer nogen gange.

Vi skiftede over til en REDHAT Linux server, og der fungerer det helt perfekt. Ingen problemer der!

Så ja hvad kan man sige, ens udviklingsmiljø skal være i orden, og IIS/win2000 er åbenbart ikke et godt udviklinsmiljø :P

Det var godt:)

Men hvis du havde sagt du havde en windows server så kunne jeg godt have hjulpet dig, jeg har nemlig selv php kørende på en windows maskine, og det driller også til tider.

<< < 12 > >>
t