Erfaring med delt grafikkort?

Tags:    diverse

Hej

Ved godt det er lidt offtopic men jeg står og skal købe en ny computer, en bærbar, den har duocore processor fin harddisk, 2gb ram osv, rigtig nice, til lige under 7k.

MEN jeg er ret i tvivl om, om jeg skal købe den, for der er nemlig et grafikkort i der deler ram med computeren, der er jo godt nok 2gb i, og det skulle være rigeligt til det meste, men vil den være i stand til at spille lidt på også? jeg tænker på i forhold til det er delt grafik?

-Kent

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
2gb ram er mere end nok, men når det samtidig deler det med grafikkortet hiver dette selvfølgelig i performancen, specielt hvis du vil kører vista derpå :)

Men, som simon sagde, så kommer det jo også an på hvornår spillet/spillene er fra. Du skal nok ikke regne med at spille spil anno 2007+ på max, men den skulle stadig kunne give dig nogle udemærkede framerates i de fleste spil, givet at du skruger sættings lidt ned naturligvis.

Hvad hedder grafikkortet?
Til spil vil jeg anbefale grafikkort med dedikeret RAM, ikke så meget pga. mængden, men pga. hastigheden.

Og hvis den tilmed skal køre Vista, bliver det nok lidt træls i spil.
Men spil er selvfølgelig et vidt begreb. CS 1.6 eksempelvis skal der jo næsten ingenting til at trække.

Dine RAM skal være dedikeret. Det kan gøre lige meget om du har 2 gb RAM og den ene af de gb er tildelt grafikkortet, for du har her meget data der skal flyttes fra grafikkortet og til dine RAM. Denne handling tager tid. Har grafikkortet egne RAM, så har du elimineret denne tid, og du vil derfor føle at computeren ikke hakker så meget i det når det virkelig sker meget på den, som fx i et skydespil.
Men som Bertel spørger om, hvad hedder kortet?

t