Onload opdatering af iframe

Tags:    html css

Jeg er ved at lave en mindre chat side, mest for at udfordre mig selv og er nu støt på mit hidtil størtste problem. Jeg ved ikke helt om denne post burde ligge i javascript, for jeg tror det er det som skal til.

Min chat er bygget op i frames og et system med flere chatrum. Jeg har derfor lavet en liste over rum i det ene iframe og selve chat vinduet i et andet. Når man så klikker på et nyt rum opdateres et felt i min mySQL, og man har skiftet rum. Problemet er så at jeg ikke kan få listen over rum, til samtidig at opdatere chat vinduet, efter at have opdateret databasen.
Altså:
1. Brugeren klikker på et link til et andet chatrum i iframet med oversigten over rummene.
2. Iframet genindlæser og opdaterer brugerens række i databasen, så han nu har skiftet rum.
3. Iframet opdatere chatvinduet som også er et iframe.

Det er punk tre som er problemet! Jeg tror det er noget "onload", target="chat" eller noget i den stil.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej :D

Du gør sådan at når man vælger et nyt rum, skfter URL'en i chat vinduet... I chat vinduet indsætter du denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her (frames[1].) har jeg skrevet frames [1], hvilket betyder at den opdattere i frame nr. 1, du kan se frame nummeret i din kode, eks.:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2007 07:55 af Bruger #11573
Undskyld den sene tilbagemelding, jeg har haft MEGET travlt på det sidste :P Mange tak for svaret, det udløser selvfølgelig lidt points til dig :)

t