opdater cookie - uden at opdatere "time()"

Tags:    php

Fold kodeboks ind/udKode 

Den her skal tælle hvor mange gange brugeren har været på siden :P
Men jeg har det problem at, hver gang den opdaterer antallet af besøg sætter den også en ny tid til at udløbe :/
... og hvis jeg fjerner , time()+604800 nederst for at undgå at sætte en ny tid når der allerede er sat en så fjerner den helt tiden og så bliver cookien slettet når man lukker vinduet ...
Findes der en "cookie-update" funktion eller kan man hente den tid der allerede er sat og så bruge den igen? Eller er der andre forslag?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er nødt til at gemme en anden cookie, som indeholder udløbstidspunktet.

Jeg ved ikke helt om jeg er med på det du gerne vil. For hvis du ikke opdaterer tiden på cookien vil den jo blive slettet en uge efter første besøg, også selvom man lige var forbi igår. Men hvis det er det ud gerne vil :-) (eller har jeg misforstået et eller andet?)

Du kan bruge serialize til at gemme besognr og tid fra første besøg i cookien og så kun opdatere besøgnr:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke huske om det altid er nødvendigt med stripslashes, men du kan jo prøve at fjerne den :-)

okay.. men kan jeg hente det gamle udløbstidspunkt ? eller bliver er jeg nødt til at gemme udløbstidpunktet i en cookie for sig når den første cookie oprettes ?

Nej, du kan ikke hente udløbstidspunktet.

dvs det kan ikk lade sig gøre at beholde den gamle udløbstid?

t