Hvad kan Delphi?

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hvad kan Delphi?
Hvad kan jeg bruge det til?
Hvor kan jeg bruge det?

Jeg tror ikke der er noget du kan lave i andre sprog, du ikke kan lave i Delphi. Delphi er bare ikke på alle punkter lige så smart som andre sprog. Til gengæld er det meget nemt at lave avancerede programmer i.

Hvad ville du/i anbefalde at jeg prøver lære: C++, Delphi eller Java?

Jeg ville anbefale Java. Java eller Python. Fordi begge sprog er forholdsvis simple i sin syntax, lette at lære at forstå, og født crossplatform (for at få Delphi til at køre på andet end Windows skal du til at rode med noget Free Pascal snarere end Object Pascal, som Delphi er). C++ er bestemt også crossplatform, og et dejligt sprog -- men ikke lige helt for nybegyndere.

Java er også det endeste der kan køre på en hjemmeside ikke? Men kan man lave rigtigt programmer med Java?

Jeg programmerer fritid i Delphi, og er meget tilfreds :)

Det er også nemt at lære.

Java er også det endeste der kan køre på en hjemmeside ikke? Men kan man lave rigtigt programmer med Java?

Nej da. Du kanm køre Perl, Python mv. (også programmeringssprog) på hjemmesider. Dog serverside (ligesom php/asp) snarere end clientside(java og javascript).

Ja, selvfølgelig kan man lave rigtige programmer i Java. Det *er* rigtige programmer, også dem man finder på hjemmesider. JavaScript er *ikke* rigtige programmer. Men heldigvis har JavaScript og Java _intet_ med hinanden at gøre.

Java eksekveres fra clientens browser, så hvis du bruger java til en hjemmeside er det påkrævet at der er installeret Java / java browser plugin på brugerens pc.

Java er i det heletaget et knald godt sprog.

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2007 11:34 af Bruger #11781
Delphi kan bruges tilat lave ActiveX objekter som også kan køres clientside :P

Delphi kan alt som alle andre sprog kan(Hvis man ser bort fra Multiple Inheritance og Generics(som kommer med i næste version af Delphi og som netop er kommet med i FPC(Freepascal))

Delphi er et herligt sprog til at udvikle programmer i generelt set. Det er under heftig udvikling i disse dage grundet større konkurrence blandt forskellige udviklere som har taget Object Pascal syntaxen til sig. Hvis du vil være med på kanten af .Net så kan Chrome anbefales. Hvis du er en af dem som morer sig med Linux så skal man have Freepascal. Hvis du har tænkt dig at udvikle til eksotiske processorere(ARM(Nintendo DS, Gameboy A, etc) eller M68K, PPC(Mac)) så understøtter Freepascal også dem meget godt

Men Delphi programmører jar et dårligt ry. Du vil næsten aldrig se et job hvor du skal programmere Delphi

Men man kan ikke lave .exe filer i java!

Men man kan ikke lave .exe filer i java!

Tjo det kan man vel godt med JIT?..

Ved det dog ikke da jeg helst ikke har tænkt mig at røre java med en ildtang :P

<< < 12 > >>
t