IPX på Vista

Tags:    diverse

Hej.
Jeg sidder har planer om at spille Starcraft 1 med min bror, men har kommet i det problem at Vista, som jeg køre, ikke understøtter IPX. Hvad gør jeg? Nogen der har en ide? Kan man gøre et eller andet? :S

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Shafh,
IPX er en gammel net protokol, som ofte blev brugt til spil via LAN. Jeg ved faktisk ikke om det er med i Vista og må indrømme jeg er for doven til at boote op i vista for at se det :P

Men! Prøv at gå ind under din net forbindelse og se om ikke du kan installere protokollen derinde.

har fundet et link som måske kan hjælpe dig;): http://www.starbase01.com/site/index.php?id=22,87,0,0,1,0

Ken... Det er ikke understøttet af vista, som jeg også sagde før. Men findes der ingen metode at klare problemet?

This works only for the 32bit version of Windows Vista!
NOT the 64bit version, as that version will only accept signed drivers.

Pis... Jeg bruger 64 bit...

Jep, vista x64 kræver alle drivere er digitalt signateret, for at forhindre "root attacks".. smart nok.. nogen gange..

Jeg har endnu ikke hørt om nogen der har fået det til at virke med http://download.novell.com/Download?buildid=yIEJzwGwlu0 . Men der er så vidt ikke andet at gøre end at vente til en eller anden finder en løsning.

Novell skulle lancere en og der er talt om MS måske kommer med en opdatering..

Sørg for at kigge på google engang i mellem.

Alternativt kør da en virtual machine inde på din spand - virtual machine er "lige" kommet i en 2007 udgave - gratis, sparker forresten røv :) (ik at sammenligned med performance med vmware eller noget, men brugeroplevelsen). Ipx spil er ikke særligt krævende, og jeg er sikker på en xp på en virtual machine i windows vista sagtens kan køres.

/JJ

hmm, indtil videre ser det ud til du nok skal vente på Novel får deres igennem, eller finder en gammel signeret driver :-/

Indlæg senest redigeret d. 30.05.2007 15:03 af Bruger #1330
Okay...

Tak for hjælpen :)

t