IR PORT

Tags:    delphi

Daws...

Jeg har som så mange andre en bærbar med en indbygget Inferrød port, men jeg kan ikke rigtigt finde noget om hvordan man laver programmer der sender/modtager data på den inferrøde port. Så hvis der var en som kender en god tut eller artikel er der 15 up til ham/hun.

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay... kender du en god artikel ang. COM port programering


Ikke lige på stående fod, men jeg kan sige så meget at det nemmeste er at bruge en komponent til kommunikationen. Prøv at kigge på f.eks. http://www.torry.net. Der er adskillige COM port komponenter.

For at du kan teste det, skal du selvfølgelig have noget i den anden ende som kan modtage. Har du en anden computer til rådighed kan du sætte et (krydset) serial kabel imellem de to computere og så eksperimentere lidt på den almindelige COM port. En godt modtagelse program til at teste med er faktisk hyperterminal der følger med Windows. Det er et simpelt program som kan sættes op til at lytte på en com port.

Men HUSK at det serielle kabel skal være krydset, ellers kommer der ikke noget igennem. Du skal iøvrigt ikke regne med at de kan hjælpe dig med et krydset kabel i en computer forretning. Du skal i et radio lager, eller elektronik lager efter den slags. Det du skal spørge efter er "et krydset ni-pols seriel kabel".

Det kan også lade sig gøre at lave det selv, men der må jeg melde fra, idet jeg ikke besidder den nødvendige viden hvad det angår (jeg ved dårligt nok hvad ende man skal holde en loddekolbe i :) )
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Daws...

Jeg har som så mange andre en bærbar med en indbygget Inferrød port, men jeg kan ikke rigtigt finde noget om hvordan man laver programmer der sender/modtager data på den inferrøde port. Så hvis der var en som kender en god tut eller artikel er der 15 up til ham/hun.


Prøv at tilgå den som en COM port. Så vidt jeg er orienteret opfatter Windows den infrarøde port som en COM port. I mit tilfælde er det COM port 4.
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Daws...

Jeg har som så mange andre en bærbar med en indbygget Inferrød port, men jeg kan ikke rigtigt finde noget om hvordan man laver programmer der sender/modtager data på den inferrøde port. Så hvis der var en som kender en god tut eller artikel er der 15 up til ham/hun.


Prøv at tilgå den som en COM port. Så vidt jeg er orienteret opfatter Windows den infrarøde port som en COM port. I mit tilfælde er det COM port 4.
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Okay... kender du en god artikel ang. COM port programering
- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



t