Php session shop

Tags:    php

hej, jeg er ved at blive TOSSET! :D
N uhar jegi flere uger prøvet at få et simplet shop system lavet. og det bedtse jeg har fået lavet er: et textarea hvor den loader kuren fra en fil. altser 1 bruger af gangen. .:(

Men nu ved jeg hvordan der skal laves, (ikke hvordan koden ser ud men, men hvordan det kan laves :D )

SESSIONS!!!

men det kan jeg heller ikke lige se hvordan det skal hjælpe mig.:) så je vil høre om der er en som er venlig og lave scriptet for mig.

Har mistet lysten til at lave php. efter flere uger og intet resultat som kan bruges.

Giver 100 point :D
INFO hvad den skal kunne:

den skal bruge session :)

varene skal stå i filen.

og de skal tilføjes til <textarea> på samme side som produkterne er på.

og der skal være en simple checkout som sender til mail (ikke nødvendig hvis jeg bare kan bruge $_POST fra checkout.php) :)

Det er så det jeg har PRØVET . (har prøvet MANGE andre ting også men tror det her er den bedste :D )
håber der er en der vil hjælpe mig.

PS: hvis i skriver briug array eller database, det kan jeg ikke bruge til noget som helst... for har prøvet det også... code er noget som jeg kan bruge :)

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2007 20:24 af Bruger #8714
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kode kan du kun bruge i kraft af, at du ved hvordan det virker. Giver jeg dig 100 linjer kode, uden at fortælle dig hvordan det virker, kan du sådan set ikke bruge det til en flyvende fis.
Har du mistet lysten til at kode, kan vores kode ikke give dig lysten tilbage.

Med andre ord: DU ER DOVEN! ;)

$_SESSION fungere som et alm. array. Den eneste forskel der er, er at data man smider i dette eksisterer også på næste side.
$_SESSION virker dog ikke uden session_start() www.php.net/session_start

Du ved vist hvordan $_POST og $_GET virker.
"lidt om mig selv: ikke noget som andre skal vide
bedrifter: jeg er tidliger web hacker og cracker og har lavet flere virusser..." Dette burde give nok viden omkring dette. Så er der database. Der er masser af kode på www.php.net/mysql_connect og www.php.net/mysql_query

Så med andre ord: brug arrays, funktioner, objekter, metoder, variabler, database, sessions mm.

Ellers hvis du er så doven som det hermed kan konkluderes, må du jo checke hotscripts.com

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2007 21:14 af Bruger #10216
Kode kan du kun bruge i kraft af, at du ved hvordan det virker. Giver jeg dig 100 linjer kode, uden at fortælle dig hvordan det virker, kan du sådan set ikke bruge det til en flyvende fis.
Har du mistet lysten til at kode, kan vores kode ikke give dig lysten tilbage.

Med andre ord: DU ER DOVEN! ;)

$_SESSION fungere som et alm. array. Den eneste forskel der er, er at data man smider i dette eksisterer også på næste side.
$_SESSION virker dog ikke uden session_start() www.php.net/session_start

Du ved vist hvordan $_POST og $_GET virker.
"lidt om mig selv: ikke noget som andre skal vide
bedrifter: jeg er tidliger web hacker og cracker og har lavet flere virusser..." Dette burde give nok viden omkring dette. Så er der database. Der er masser af kode på www.php.net/mysql_connect og www.php.net/mysql_query

Så med andre ord: brug arrays, funktioner, objekter, metoder, variabler, database, sessions mm.

Ellers hvis du er så doven som det hermed kan konkluderes, må du jo checke hotscripts.com

Jeg ved skam hvordan mange koder virker, men har miset lysten til at kode i php fordi efter ca. 4 uger uden at kunne få hjælp og ikke har kunne lave det selv, mister man lysten. Så er ikke for doven, vil bare ikke gøre det selv længere, har læst alle de tutorials jeg har kunne finde om hvordan man laver en shop. men 50% af dem har brugt database, jeg skal bruge sessions only.

Hvis du gav mig 100 linjer kode, ville jeg nok forstå 90af dem, og resten ville jeg læse mig frem til hvad de gør.
Og jeg vedgodt man skal have session_start() i toppen.
hAR også læst tutorials om det. men et tutorial om session hjælper ikke hvis det ikke viser noget som man kan bruge.

Og hotscripts har jeg checket, men de ting som er der er for advanceret (ikke selve koden, men der er alt for mange funktioner).

OG jeg har selv lavet nogle ting i php med database, men har aldrig fået noget til at virke med sessions.
eller jo, en webcounter :)
de ting jeg har lavet er fx. simple forum, simple logins, simple tagwall og nyhedsystemer.

men har undgået session. lidt dumt nu.

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2007 22:17 af Bruger #8714
Alle shops skal bruge database, eller adgang til hdd(hvilket bare vil være psykopatisk).

Grunden til at man bruger database er jo at den info som din kunde giver, når vedkommende trykker på godkend ordre, skal jo lagres et sted.
Sessions eksisterer kun så længe en browser er åben.

Se, læs og lær: http://www.razor.dk/php/guider/sessions/

Den beskriver ganske fornemt hvordan basale sessions fungerer.

Alle shops skal bruge database, eller adgang til hdd(hvilket bare vil være psykopatisk).

Grunden til at man bruger database er jo at den info som din kunde giver, når vedkommende trykker på godkend ordre, skal jo lagres et sted.
Sessions eksisterer kun så længe en browser er åben.

Se, læs og lær: http://www.razor.dk/php/guider/sessions/

Den beskriver ganske fornemt hvordan basale sessions fungerer.

Jeg kan se du ikke læste mit første indlæg 100%

der stod: og der skal være en simple checkout som sender til mail
så ingen database der...
så er sessions nok.

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2007 22:54 af Bruger #8714
Må desværre sige nej. det er ikke nok.
Der er 117 forskellige ting, der skal tages højde for. Især hvis du skal have kort-betaling.
Og hvad med bekræftelse af køb, hvordan sikre du at det ikke er potentiel spammer der sender en ordre af sted, men rent faktisk er en kunde der vil købe noget?

Du har fået en vejledning, som fint viser hvordan sessions bruges. Så er det jo bare at gå i gang. Og du kan jo lige få www.php.net/sessions med på vejen... ;)

Problemet må du jo så opdage ved erfaring... ;)

Må desværre sige nej. det er ikke nok.
Der er 117 forskellige ting, der skal tages højde for. Især hvis du skal have kort-betaling.
Og hvad med bekræftelse af køb, hvordan sikre du at det ikke er potentiel spammer der sender en ordre af sted, men rent faktisk er en kunde der vil købe noget?

Du har fået en vejledning, som fint viser hvordan sessions bruges. Så er det jo bare at gå i gang. Og du kan jo lige få www.php.net/sessions med på vejen... ;)

Problemet må du jo så opdage ved erfaring... ;)

1. der skal ikke kort betaling.
2. spammer, har jeg lavet et system selv så de ikke kan bruge min checkout til det.
3. og den vejledning har jeg læst flere gange nu, og hvad skal den bruges til, når den ikke viser noget hvordan det kunne laves, fint nu kan jeg gemme data fra et felt og hente det igen et andet sted... yay!
Nu regner jeg ikke med du læste den kode jeg havde når du ikke havde læst resten. den skal bruge en knap som har alt information om varen.

4. Hvordan skal man få erfaring hvis man ikke engang kan få hjælp fra andre "udviklere"? skal jeg poste en færdog kode og spørge om hvorfor den ikke virker, men der kommer jo ikke svar...

Så udvikleren er et sted for nabs som ikke vil hjælpe andre....

sletter min bruger nu, for gider ikke det her sted længere... og du kan få 1 point for irreterende svar.

t