Jeg vil gerne igang med at lave at spil i flash...

Tags:    grafik webdesign

Jeg vil gerne igang med at lave et spil i flash som minder om Battleknight og Ogame men jeg hved ikke hvordan man gør så man kan spille med andre spillere

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2007 21:05 af Bruger #11597
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jo du kan sagtens lave det i Dreamweaver. Det er dog et ret dyrt program og jeg ville anbefale dig at kigge lidt på kaspers tsw webcoder som kan hentes på www.tsw.dk det er noget billigere og et godt værktøj hvis du spørger mig

ja men er der nogen der kan fortelle mig hvordan man gør ikke vilke programmer og jeg vil ikke købe Dreamweaver jeg har det

Du behøves slet ikke at købe noget. Du skal lære at kode HTML, CSS, PHP/ASP og så lave noget pændt grafik.

Battleknight og OGame er ikke lavet i flash!
De er lavet i HTML, PHP, CSS og en ordelig klat grafik.

Så du skal slet ikke bruge flash, vis du vil lave et browserbaseret spil i stil med OGame!

ok men hvad koster det at få et HTML, PHP, CSS program og kan man ikke lave det i Macromedia Dreamweaver MX

Eller bare bruge notepad.

Du kan også sagtens bruge et gratis værtøj, det er bare en lille hurtig søgning på google.

ja men er der nogen der kan fortelle mig hvordan man gør ikke vilke programmer og jeg vil ikke købe Dreamweaver jeg har det

Hvor og hvordan kan jeg lære at kode HTML, CSS, PHP/ASP

HTML og CSS kan du lære på HTML.dk

Til PHP vil jeg anbefalde at du køber bogen "PHP 5" til cirka 80kr, eller låner noget på bibloteket.

t