Opload af sider

Tags:    diverse

Hej alle.

Jeg har lavet en masse sider med html, og de sider vil jeg gerne have ud på nettet nu. Jeg køber en domænenavn som siderne skal ligge på. Men hvordan skal jeg gøre?

Jeg har downloadet et FTP program, men hvor og hvordan skal jeg købe serverplads. Kan serveren evt være min egen pc og i så fald hvordan?

Jeg ved at jeg kan købe et Webhotel, som kan give et brugernavn og en kode til FTP-programmet, men så står der at der kun er et vidst antal sider til rådighed. Fx Surftown har max 10 sider til rådighed hvis man køber det billige Webhotel til 9 kr/md og bruger deres sideredigeringsprogram. Men gælder de 10 sider også hvis man selv sætter siderne op og dermed ikke bruger deres sideredigeringsprogram?

Jeg håber nogen forstår hvad jeg mener og kan hjælpe.

Mvh Claus

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja one.com er en god ide... :D
(på one.com kan du oploade så mange side du vil)
Angående ftp program er det ikke nødvendigt hvis du bruger Internet Explorer... :)
F.eks ejer jeg "hallgren.com" som jeg har købt gennem one.com, jeg kan meget simpelt skrive "ftp.hallgren.com" i browserens addresse bar og indtaste det brugernevn og kodeord
som one.com har sendt mig og så får jeg ftp adgang...
Når jeg har fået ftp adgang kan jeg oploade filer til "hallgren.com" ved at trække dem ind i browseren (f.eks. fra mit skrivebord)...

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2007 19:55 af Bruger #11573
Prøv evt. One.com

Det lyder lettere end jeg troede.
Mange tak.
Hvis jeg køber adgang ved one, hvor meget plads er så nødvendigt? Hvor meget er 1000 mb i den forbindelse? Mappen hvor jeg har alle mine sider fylder kun 50 kb, så der er masser af ekstra plads efter min mening....

Jeg prøver om det virker før pointene uddeles ;)

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2007 20:11 af Bruger #11845
Du skal lige vide at det normalt tager op til 24 timer efter du har betalt for serverplads før dit domain navn bliver oprettet... :D

Okay ja. Nu når det er søndag har det vel også en betydning...

Okay ja. Nu når det er søndag har det vel også en betydning...

Ja :) heh :D

Jeg havde en konto hos Surftown, så jeg har købt domænet ved dem. De har den samme måde at gøre det på som One.

Nu håber jeg bare jeg kan få det til at virke.. ;)

Hvis der er andre der har noget at byde ind med, så vil jeg stadig gerne høre det...

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2007 21:44 af Bruger #11845
t