Opdatering

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hejsa.

Er der nogen der kender en kode, så man kan indsætte et felt på sin hjemmeside som opdaterer sig selv. Altså et felt som opdateres uden der skal trykkes opdater...

Mvh Claus

27 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay.. Så er det lige netop den der du skal bruge ;)

Okay. Det lyder kanon. Men hvor i koden skal jeg skrive for at det kommer til at stå i boxen. Skal jeg skrive det direkte på hjemmesiden eller i koden?

Jeg kan ikke helt finde ud af det :S

Det skal helt præcist bruges sådan, at der på hjemmesiden står to sportshold, eksempelvis FC København og Esbjerg. Efter dem skal boxen så være, og her skal resultatet stå. Resultatet skal jeg kunne rette i mit dokument og lægge det ud på hjemmesiden. Men hvis en person sidder og følger resultatet, så behøver han ikke trykke opdater for at se om resultatet er blevet ændret.

Det er ligesom den måde mange andre internetsider med sportresultater opdaterer live. Fx TV2 Sporten eller Viasatsport.com

På hvilken måde skal jeg så indsætte det? Hvis du forstår hvad jeg mener. Det er lidt indviklet ;)

Hmm.. Har du en form for database, eller vil du side manuelt og uploade det hver gang der sker noget.?
Det er ca lige hurtigt, upload metoden er den mest sikre ;)

Jeg vil oploade hver gang der sker noget. Det kan jeg nok også bedst finde ud af ;)

Okay.. Laver lige filsættet til diq og pakker det hele i en zip-fil der er lige til at bruge ;)

Nu laver jeg hele scriptet til diq så der er 3 filer.

En med information om kampen (starttid, sluttid, dato og hold), en som du skal uploade med det aktuelle resultat og den fil der styrer det hele ;)

Det lyder virkelig godt :)

Så er scriptet færdigt.. Der ligger en lile, engelsk (ved ikke lige hvorfor jeg skrev den på engelsk :S), readme.txt fil sammen med resten af filerne, der beskriver hvordan du skal gøre. Det blev lige til lidt mere end i 3 filer jeg snakkede om, for syntes lige du skulle have en timer på også..
Og når der er en timer, skal der også være mulighed for at skrive tillægstid, så det er der også i info.asp ;)

Det hele er skrevet i ASP, da det er mit foretrukne sprog. Hvis du har spørgsmål til scriptet, kan du bare skrive ;)

Her er det så: Download

Indlæg senest redigeret d. 26.05.2007 15:35 af Bruger #8773
Tusind tak, du har virkelig været til stor hjælp :D

Jeg prøver om jeg kan få det til at virke i morgen. Jeg har desværre ikke tid i dag.

Men i hvert fald mange tak :)

<< < 123 > >>
t