Opdatering

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hejsa.

Er der nogen der kender en kode, så man kan indsætte et felt på sin hjemmeside som opdaterer sig selv. Altså et felt som opdateres uden der skal trykkes opdater...

Mvh Claus

27 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay.. Koden er i 2 filer, så må du selv tilpasse..

Koden er bygget op til en chat, så hvis du har spørgsmål (evt. vedr. hvor tit den skal opdatere) skal du bare sige til ;)

chat.html (endelsen er ligegyldig.. ASP, PHP HTML -YNI-)
Fold kodeboks ind/udKode 

og gethint.asp (kald den wathever du vil) Denne fil skal du åbne forbindelse til databasen, hvis det er der du gemmer din kommentar eller chatbesked, eller hvad det nu var du ville bruge den til ;) I dette tilfælde er det noget ASP der bliver brugt, dog uden database forbindelse.. Hvis du skal have hjælp til sådan en, siger du bare til ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

Så uploader du begge filer og vupti, der har du en chat eller hvad det nu var :P

Håber det kan bruges.. Spørgsmål..? - SPØRG..! Er altid glad for at hjælpe :P

Skal jeg uddybe det?

Det "felt" skal det være et textarea, eller et Iframe, eller hvad skal det være.?

Det skal være et felt, som opdateres med et interval på fx 10 sek.

Hvis jeg har fx har skrevet Hej i feltet, og og nogen kigger på siden, og jeg så ændrer det til Hejsa, så ændres det også på hjemmesiden, selvom der ikke trykkes opdater.

Jeg ved ikke hvad sådan et felt kaldes...

Jeg tror du skal have fat i noget AJAX ;)

Jeg har ikke lige tid nu, men kan godt se om jeg kan lave et script ;)

Okay ja. Jeg har ikke så meget forstand på det. Men det ville da være super dejligt hvis du lave sådan noget.

Jeg tror du skal have fat i noget AJAX ;)

Jeg har ikke lige tid nu, men kan godt se om jeg kan lave et script ;)

- Er du stadig interesseret i at prøve at lave sådan et script?

Undskyld, har ikke lige haft så meget tid på det sidste, men vil da godt prøve nu ;)

Det lyder super.

Jeg ville bare lige høre ad. Du kan bare gøre det når du får tid :)

Mange tak :)

Jeg prøver om jeg kan få noget af det til at virke. Hvis jeg kan finde ud af det ;)

Det skal bruges til at opdatere sportsresultater live....

<< < 123 > >>
t