Jeg har for nyligt købt en bluetooth USB dongle (en Asus WL-BTD202), men det er indtil videre ikke lykkedes mig at få den til at virke ordenligt i Vista.
Når jeg bare lader Vista installere enheden, beder den under installationen om driver-CD'en der fulgte med. Efterfølgende står der at installationen blev udført korrekt, men jeg kan ikke tilgå konfiguration/opsætning nogle steder.
Hvis jeg derimod kører setup-programmet fra driver-CD'en, kommer der godt nok et tray frem, men selve BT-donglen kan den ikke finde når man forsøger at sætte den op.
Den nyeste driver fra Asus selv giver samme resultat.
Alternativt har jeg prøvet med den nyeste driver fra Broadcom (
http://www.broadcom.com/products/bluetooth_update.php ). Ved denne virker både opsætningen og selve enheden, og jeg kan fint forbinde til andre BT-enheder.
Men så snart jeg genstarter, virker den ikke længere. Efterfølgende siger den igen at enheden ikke kan findes, og at man skal kontrollere at den er tilsluttet korrekt.
Hvad kan der være galt?
Og er der evt. nogen der har en BT-dongle som er testet i Vista? (som ved at den kan bruges i Vista) I så fald, hvad er så det for en?