Enter = Exit, hvorfor og hvordan slår jeg det fra.

Tags:    c++ grafik

<< < 123 > >>
Hvordan kan det være at når jeg har skrevet et styke kode, og kører det at når jeg trykker på ENTER så går den ud af programmet...
Så jeg kan ikke intaste data'er.

Hvad kan kan gører for at slå det fra ???
kan det have noget at gører med denne kode: cin.get();
som jeg sætter lige før return funktionen.
uden denne funktion bliver programmet nemelig ikke fremme...
plzzz hjælp mig...

[Redigeret d. 10/06-03 15:32:09 af Sune]

21 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
JEG FOR EN FEJL DER SIGER:

#include "backward_warning.h"

OG SOM ER MAKERET EN RØD FARVE...

jamen hvorfor bruger du cin:get ?
Det behøves slet ikke. Bar skrive system("PAUSE);
Så skulle det gerne virke. Og slet lige det der cin:get
Du kan finde koden lidt højere oppe i denne tråd!

Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk

[Redigeret d. 10/06-03 22:04:07 af CHadi]

Huh .. "CIN:GET"?!?

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare laver en break-point på den sidste return? Hvorfor alt det besvær bare for at forhindre vinduet i at lukke efter afviklingen?

Hay Mads !!!
Sorry men jeg forstår godt at nogle mennesker ikke bare laver et break point !!! (Griner)...

Tænk at nogle mennesker (folk) gidder blive sure over et spørgsmål og nogle svar. (Lad dem bare blive sure, hvis de ikke har andet at bruge deres tid på)

Nå men god fornøjelse med programmeringen.
Janus S. Andersen

Ov forresten Mads hvis du ikke kender cin og get funktionerne kan du læse om dem på MSDN eller i de fleste C- bøger. (Blot et hint)

*** Livet er smukt ***

[Redigeret d. 13/06-03 13:09:13 af Janus S. Andersen]

Tænk at nogle mennesker (folk) gidder blive sure over et spørgsmål og nogle svar. (Lad dem bare blive sure, hvis de ikke har andet at bruge deres tid på)

Ov forresten Mads hvis du ikke kender cin og get funktionerne kan du læse om dem på MSDN eller i de fleste C- bøger. (Blot et hint)

Hvem er sur? Hvad snakker du om? Er du sur?

Tak for hintet, men der står ikke noget om cin:get i mine C-bøger... Skal jeg kigge i mine C++ bøger istedet for?

Hvis du har den danske brug omkring C++ har du nok ret, at der ikke står noget om cin. De fleste udlandske bøger bruger cin / cout (af dem jeg kender)

Men skriver lige lidt om cin / cout... kort

#include<iostream.h>
#include<conio.h>
#include<dos.h>

void main()
{
int test=0;
cout << "Indtast et tal : "; // Udskriver tekst
cin >> test; // Læser fra keyboadet

getch(); // Enter på at der trykkes på en tast
}

> Hvem er sur? Hvad snakker du om? Er du sur?

Du lød lidt sur. Fint hvis du ikke er det. Det er jo ikke det der er meningen med at svare på sp.

>Tak for hintet, men der står ikke noget om cin:get i mine C-bøger... Skal jeg kigge i mine C++ > bøger istedet for?

cin / cout er streams, og en C++ ting. Så ja det må der står om i C++ - bøgerne, ellers prøv MSDN eller søg på nettet på cin og C++. Streams kan også bruges til at skrive til filer og læse fra dem. De er faktisk ret cool...

Håber dette var et hint der kunne bruges.

Janus S. Andersen

P.s God vind til alle programøre her på stedet.

*** Livet er smukt ***

Hvis du har den danske brug omkring C++ har du nok ret, at der ikke står noget om cin. De fleste udlandske bøger bruger cin / cout (af dem jeg kender)

Er der forskel paa C++ i Danmark og i udlandet?

Det ved jeg ikke hvad jeg skal svare på. Men tror jeg vil svare nej, men der er forskel på danske og udlanske bøger. Ikke fordi nogle slags er bedst, men sådan er det vel bare.

Det er vel også derefor mange uddannelser bruger engelsksproget bøger. (de får mange gange penge for antallet af sider eller ord så her står mange ord)

Det med om der står om cin / cout er blor noget med om ders tår om streams, som jeg skrev tidligere. Hvad angår get, burde den stå i mange bøger.

Men nu du selv skrev det med om der er forskel i C++ fra Danmark til andre lande, så kom jeg lige til at tænke på at der er mange måder at programmere C++ på. En slags stil arter. Ikke bare MFC, SDK osv. Men selve den måde at skrive kode på.

Tror faktisk der står noget om dette emne på udvikleren. Jeg påstår ikke C/C++ bliver et nyt sprog, men f.eks. varnavne og funktioner, classer mm.

Hvis du gerne vil se et eks. på dette så prøv at låne "Plam OS", eller bøger omkring programmering til TI89/TI92 eller microprocessor programmering. Derefter prøv at låne en Microsoft bog om MFC- programmering. Disse bøger kan evt. lånes på DTU eller Teknikums bibliotek, ellers kan de købes hos en teknisk boghandler.

Men jeg vil se at komme vidre i dagens program.

Janus S. Andersen

*** Livet er smukt ***

Hvis du gerne vil se et eks. på dette så prøv at låne "Plam OS", eller bøger omkring programmering til TI89/TI92 eller microprocessor programmering. Derefter prøv at låne en Microsoft bog om MFC- programmering. Disse bøger kan evt. lånes på DTU eller Teknikums bibliotek, ellers kan de købes hos en teknisk boghandler.

Du må jo være et omvandrende bibliotek? Du henviser altid til en bog. :) ..

<< < 123 > >>
t