Fil dato

Tags:    php

Hey
Jeg laver en side hvor man kan uploade replays fra warcraft 3. Det er til en liga, så skal sørge for at de ikke bare uploader nogle gamle replays hvor de vinder...
Kan man med php se hvornår filen blev lavet på deres computer? Har prøvet med filectime, filemtime og fileatime.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eventuelt kunne du også kræve at folk har en eller anden kontrolsætning stående i deres chatvindue, som skal være synligt på replayet. Et eller andet som man ikke ville skrive normalt, alá "my hovercraft is full of eels".

Så kan du jo se om filmen er oprettet efter du har startet din liga.

Problemet er lidt at man nemt kan ændre datoen på de filer.

Nu ved jeg ikke helt hvordan et replay ser ud i WC3, men fx et filmklip kan du jo bare smide i et videoredigerings program, og så render den igen, så har den fået en ny oprettelses dato fordi det er en ny film den spytter ud.

Men jeg ville bruge "filectime", til at tjekke det. Det kan jo tage en del af dem, men ikke alle. Ellers så se om du kan lave en MD5 sum på filen, og så se om der er en anden som har samme sum. Er der så det, kan den jo blive sendt til dig så kan du tjekke om de to (eller flere) replays er ens.

Det er det eneste råd jeg sådan, umeldbart kan give dig.

t