Forslag.. Igen..

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg har efterspurgt det før, og jeg tror ikke jer er den eneste, men kan vi ikke få lavet et system hvor vi modtager en mail når der er nyt indlæg i en tråd man deltager i..?

Det kan da ikke være så svært at lave (har selv lavet noget en gang) Og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste der syntes der burde være det ;)

Tjoh, men er det virkelig ikke nok at man kan vælge at følge med i en tråd, og man så bliver gjort opmærksom på det når man besøger sitet igen? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Det kan altså hurtigt blive til en del mails.

egentlig synes jeg ikke at jeg har det store behov for det, men skal der være noget i den dur, så ville jeg klart foretrække en rss løsning.

mvh
Troels

Jeg er et af de der kedelige mennesker der synes at emails er forbeholdt korrespondencer mellem levende folk, og i enkelte tilfælde service-meddelelser, nyhedsbreve og lignende. Men generelt synes jeg virkelig at servicemeddelelser og nyheder hører moderhjemmesiden og eventuelt RSS-feedet til. Det er så forfærdeligt press at åbne en mailbox med 43 nye beskeder, hvoraf 42 er spam, og den sidste er et nyhedsbrev fra en hjemmeside man ikke har besøgt i 3 måneder.

For dem, som kun følger med i en enkelt tråd herinde er der i øjeblikket ikke nogen bedre mulighed for at følge med i tråden end med jævne mellemrum at gå ind på tråden for at se, om der er kommet nye indlæg. Jeg vil tro det ville være rart for dem at kunne modtage en mail, hvis der kom et svar.

Web feeds ville nok være en bedre løsning for os andre, som kommer ind på siden lidt oftere, men det ville nok være en for stor belastning for siden. Den er langsom nok i forvejen.

Jeg ville jo mene at det skulle laves således, at man selv kan vælge (evt. samme sted som man sætter kryds i "følg med") om man vil modtage email når der er nye svar i tråden.?

Jeg havde dette emne oppe tidligere, hvor der var stor opbakning..

Hvad blev der egentlig af UdvClienten det syntes jeg faktisk var meget rar at have kørende :D?

Martin, den døde lidt da den nye version af sitet kom online. Jeg følte ikke at der var nok der brugte den på daværende tidspunkt, til at jeg ville skrive den om så den kunne bruges sammen med den nye version. Hvis det er noget der er stemning for, så kunne det måske være sjovt at sætte en webservice op, og så lade folk dyste i en lille konkurrence om hvem der kunne lave den lækreste klient? Jeg ved det ikke, synes ikke der har været så pokkers stor tilslutning de andre gange vi har lavet konkurrencer, desværre :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Martin, den døde lidt da den nye version af sitet kom online. Jeg følte ikke at der var nok der brugte den på daværende tidspunkt, til at jeg ville skrive den om så den kunne bruges sammen med den nye version. Hvis det er noget der er stemning for, så kunne det måske være sjovt at sætte en webservice op, og så lade folk dyste i en lille konkurrence om hvem der kunne lave den lækreste klient? Jeg ved det ikke, synes ikke der har været så pokkers stor tilslutning de andre gange vi har lavet konkurrencer, desværre :)

UdvClient var jo egentligt bare en feed reader, der kun kunne læse et feed i et specielt udvikleren.dk-format. Jeg synes du skal prøve at lave det igen, men denne gang lave web servicen i et standardformat som fx RSS eller Atom.

Hvis du vælger at lave en ny UdvClient, så ville det være smart at indbygge det den her tråd egentlig handler om, nemlig nye svar i en bestemt tråd...

Så synes forresten også at UdvClient var en rigtig god app :D

Jesper, det interessante ved UdvClient var jo netop at den kunne lidt mere end hvad man kan med et standard RSS feed, i det den kunne "logge dig på" din profil på sitet, og dermed tilgå personlige præferencer osv. Hvis UdvClient skal op og køre igen, vil jeg lave en SOAP WebService. Sådan en er også rimeligt standard :)

Mvh.

Kasper (TSW)

<< < 12 > >>
t