Banner size + borders på tables

Tags:    grafik webdesign

Hey!

Er ved at kode en ny side, da min gamle kun var lavet af billeder.

Her er et link til eksempelsiden: http://www.guild-metus.com/xflightx/test.php

Og her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Har så det problem, at når jeg ser siden på min egen computer, som kører 1024x768, er banneret samme bredde som "midter boxen". Det er det ikke på min vens computer, som kører en højere opløsning. Der er det for lille i forhold til "midter boxens" bredde :S

Det var så første problem :D

På min gamle side var "midter boxen" indrammet af nogle sølvfarvede linjer (den kan ses her: www.xflightx.co.nr )
Jeg vil gerne have så'n nogen linjer til at starte i toppen af hver side på banneret og så flugte hele vejen langs med "midter boxen" ned til bunden. Kan man lave det i CSS eller ??

Håber, at I vil hjælpe :D

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2007 18:20 af Bruger #11631
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey!

Er ved at kode en ny side, da min gamle kun var lavet af billeder.

Her er et link til eksempelsiden: http://www.guild-metus.com/xflightx/test.php

Har så det problem, at når jeg ser siden på min egen computer, som kører 1024x768, er banneret samme bredde som "midter boxen". Det er det ikke på min vens computer, som kører en højere opløsning. Der er det for lille i forhold til "midter boxens" bredde :S

>> Så skal du sætte en bredde

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var så første problem :D

På min gamle side var "midter boxen" indrammet af nogle sølvfarvede linjer (den kan ses her: www.xflightx.co.nr )
Jeg vil gerne have så'n nogen linjer til at starte i toppen af hver side på banneret og så flugte hele vejen langs med "midter boxen" ned til bunden. Kan man lave det i CSS eller ??

Det kan man sagtens.

Jeg ville dog opstille siden lidt anderledes end du har gjort, og sætte det hele ind i én table (hvis vi nu skal arbejde i tables ;)) i stedet for det med at have flere forskellige.

Borderen er denne del;
Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan ville jeg gøre:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det synes jeg er meget mere overskuleligt :)
Så kan du også se at du skal have lavet det nederste billede lidt større :)

Tak for hjælpen! Er newbie til at arbejde med frames, så det var vist ikk helt optimalt, det andet :D
Nu funker det bare!

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2007 20:04 af Bruger #11631
t