Bedste IDE til C programmering?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej, jeg har lidt svært ved at finde en rigtig god C IDE.
Så jeg ville bare høre om i kendte nogen (evt. flere) som i enten har prøvet eller bare har hørt godt om. Tusind tak :)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De har bl.a. lavet et plugin til visual studio

Visual Studio er et IDE. Qt er et grafisk widget toolkit, altså til at bygge grafiske brugergrænseflader med. Det er ikke et integreret udviklingsmiljø som Visual Studio, Delphi osv.

Som jeg også sagde, så har de lavet et plugin til visual studio. Dvs. man rent faktisk kan bruge visual studio som IDE sammen med Qt.

Desuden kan Qt bruges til mange andre ting end grafiske brugergrænseflader også.

Men det er en god IDE at bruge det ;) håhå...

Jeg vil til hver en tid anbefale CodeBlocks frem for Dev-C++. CB har bla. styr på sine tabulatorindrykninger, hvilket jeg ikke har oplevet var tilfældet ved Dev-C++.

Jeg kan helt klart anbefalse Qt, det er et genialt (open source) C++ framework, som også indeholder en masse grafiske komponenter. Det er meget hurtigt at lave noget med meget lidt kode og du vil hurtigt se at det er lavet utrolig objekt-orienteret.

Qt - CODE LESS. CREATE MORE.
http://www.trolltech.com/products/qt/

Hth

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2007 21:55 af Bruger #10448
Jeg kan helt klart anbefalse Qt

Qt er vel ikke en IDE?

Qt er vel ikke en IDE?

Jo, Qt er også en IDE.

De har bl.a. lavet et plugin til visual studio, hvor man selvfølgelig selv har mulighed for at tilføje sine brugertilpasset komponenter, så man blot kan trække dem ind på sin brugergrænseflade.

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2007 21:57 af Bruger #10448
De har bl.a. lavet et plugin til visual studio

Visual Studio er et IDE. Qt er et grafisk widget toolkit, altså til at bygge grafiske brugergrænseflader med. Det er ikke et integreret udviklingsmiljø som Visual Studio, Delphi osv.

Qt er vel ikke en IDE?

Jo, Qt er også en IDE.

De har bl.a. lavet et plugin til visual studio, hvor man selvfølgelig selv har mulighed for at tilføje sine brugertilpasset komponenter, så man blot kan trække dem ind på sin brugergrænseflade.

Som der bliver sagt: Qt i sig selv er ikke et IDE. Der findes adskillige Qt-kompatible IDE'er, men det er en anden snak.

EDIT: Jeg vil lige pointere at Qt heller ikke er udelukkende til C++. Qt kan sådan set bruges af hvad det skal være. Java, Python, Lisp(tror jeg nok) etc. etc.

Indlæg senest redigeret d. 15.05.2007 11:48 af Bruger #8223
QT er stadig ikke en IDE...

De har bl.a. lavet et plugin til visual studio...

Koster denne plugin ikke penge? Kan den plugin bruges sammen med open source-versionen af Qt?

Indlæg senest redigeret d. 23.05.2007 17:40 af Bruger #6653
<< < 12 > >>
t