Beskytte sit program med en serial?

Tags:    delphi

Hej,

Er der nogen der kan komme med lidt hints til hvordan man kan beskytte sit program med en serial.
Jeg har en form med 2 TEdit, en til navn og en til key.

Jeg kunne godt tænke mig at lave noget hvor den kode man skal taste ind er afhængig af det navn man angiver.

Nogen der har erfaring her?

Venligst,
Peter F. Poulsen



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave fx, at der bliver dannet et hash udfra navnet (fx md5), eller krypter navnet og tag de første x antal tegn i cifferteksten (fx med DES). Du kan gøre mange ting :) Du kan også tage ASCII-værdien for hvert enkelt tegn i navnet og så addere dem, multiplicere det etc - og resultatet var nøglen.

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Det lyder som en god plan. Hvordan omdanner jeg en Edit.Text til en ASCII værdi?

Venligst,
Peter F. Poulsen



Nu kan jeg ikke Delphi syntaksen særlig godt, men jeg kan lave en pseudo-kode:

For 0 til længde på streng - 1
tag et bogstav af gangen (gennemkørselsnummer) og så et tegn frem
læg nu det til en string-variabel via en funktion i delphi, der omdanner et tegn til ascii-kode (asc() evt?)
end For

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Nu kan jeg ikke Delphi syntaksen særlig godt, men jeg kan lave en pseudo-kode:

For 0 til længde på streng - 1
tag et bogstav af gangen (gennemkørselsnummer) og så et tegn frem
læg nu det til en string-variabel via en funktion i delphi, der omdanner et tegn til ascii-kode (asc() evt?)
end For

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk


er der muglighed for at en kunne give mig lidt hjælp til det med at omdanne til ascii-kode kan ikke lige se hvordan man gør.
-------------------------------------------------------
My name is Johnny and i am Funny and have a lots of Money. ;-)



Jeg kender ikke så meget til delphi - det ville være bedre at oprette en ny spg med omhandlende det.

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Her er et eksempel der laeser alle bogstaver i en TEdit, konventere dem til tal ved hjaelp af Ord().
Naar man trykker paa en TButton udfores processen, og der resultate vises i en ShowMessage().
Dette eksempel er helt vild simpel, da den kun laegger tallene sammen, det er selvfolig op til dig at lave din egen algoritme - der umuligt kan gennemskues :)

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
I : Integer;
Resultat : Integer;
begin
Resultat := 0;
for I := 1 to Length(Edit1.Text) do
Resultat := Resultat+Ord(Edit1.Text[I]);
ShowMessage(IntToStr(Resultat));
end;

Held og Lykke
Soren Klit Lambaek



t