Jeg forstår ikke jer, Per Sikker Hansen og Shafh. Føler I jer så også overvåget når I går ind i en bank? Eller måske i en butik som har opsat overvågning? Jeg kan ikke forstå jeres paranoia overfor dette. Nuvel er denne paranoia meget udbredt. Men jeg vil GODT NOK ikke have at man kalder et modernt demokrati for STASI, bare fordi man vil gøre samfundet mere sikkert. Ja. Jeg ved godt at folk stadig stikker hinanden ned. Kameraerne stopper dem ikke, men det kan skræmme dem væk! Billederne kan tolkes forkert. Den er jeg fuld med på. Men har man overvågningsbillederne og vidneforklaringerne, så har man hele TO ting at gå ud fra. Og kan bedre bedømme hvad det hel konkret skete.
Men jeg går ud fra at jeres opfattelse går nogenlunde sådan her:
overvågning --> aflytning --> ... --> ANARKI
Hvis I frygter at politiet vil misbruge deres magt til at forfølge folk, så burde I slet ikke være i landet. For så aner I ikke hvad demokrati/Danmark er. Og som Mathias Knudsen siger "Jeg ser det som en måde at effektivisere opklaringen og forebyggelsen af kriminalitet.". Jo tak.
Men jeg kunne da godt tænke mig at høre en bedre løsning på problemet. Hvordan skræmmer vi forbrydre væk fra gaderne? Hvordan får vi signaleret til dem at vi ikke vil have deres uorden, myrden, røven , salg af stoffer, hustleri osv osv.? Jeg synes at overvågning ville være en fin løsning. Men jeg er heller ikke personen som straks forbinder overvågning med Stasi, KGB og A51, NSA og CIA. Et simpelt overvågningssystem på offentlige steder. Hvis ikke det kommer nu, så vil jeg da håbe at det kommer når mine børn begynder at bevæge sig rundt i nattelivet! Så ville jeg føle mig mere tryg.
Et bedre spørgsmål vil være "Hvordan undgår vi folk blir forbrydere?" istedet for "Hvordan skræmmer vi forbrydre væk fra gaderne?"
Nu er det sådna at efteregningtjenesker ænge har overvåget go skygge tilfældeig ,og at efteretningstjenenste har misbrugt deres beføjelser.
Da cia, ikke var til fandtes FBI der dengang varetog eftereninger i og ude af landet, men da FBI misbrugte deres satus, kom en ny organisation til CIA som skulle varetage eftereninget i udlandet.
PET mistede fortrolige dokumneter, som lå og flød på en offenlig tilgængelig station.
I det Danske retsystem er det sådan at du kan blive dømt på éet indice, selv det ene indice sagtens kunne betyde noget andet.
Selv overvåning og vindeforklaring kan ikke give det rigtige svar.
Indlæg senest redigeret d. 14.05.2007 18:00 af Bruger #65