Du vil altså leve i et samfund hvor du ikke føler dig sikker? Ikke at kunne acceptere de basale dyriske instinkter som mennesket har er en stor fejl. Der er folk derude som går ud for at jage, slå ihjel og berøve fra andre folk. Det er det, som overvågningen skal minimalisere. Hvis politiet, og dermed også regeringen, siger at de vil sætte kameraer op for at beskytte befolkningen mod disse hændelser, så VIL jeg tro på dem. Jeg tror på at de ikke udnytter det til at stalke personer med, hvad jeg heller ikke tror de kan bare ved at se på kameraer. Med deres kameraer kan de se hvad der hel præcis sker ved fx overfald som i Ålborg (tænker på knivstikkeriet). De kan se nummerplader på flugtbiler, hvor mange personer der var med osv. I England kan de, og har gjort brug af det, se om en mand står med en skarp genstand i hånden en aften ude på en gade, og derved stoppe situationen før der sker mere. Jeg så bare gerne et overvågningssamfund som England. Det skader intet. Det hjælper den menige borger, og viser turister at de kan føle sig mere sikker. Kun en positiv ting i mine øjne.
Det jeg mener med satelitterne er at de eksisterer så vi bliver allerede overvåget. Echelon samler data. Du ved aldrig hvornår dine ting bliver rodet igennem.
Det jeg vil have er et simpelt overvågningssystem af offentlige steder døgnet rundt. Så vi kan skræmme folk med knive, voldtagere, røvere, flugtbillister, tyve, hustlere og andet væk.
Jeg vil
IKKE følge mig mere sikker af overvågning, så at overvågning for en til at føle sig sikker er et subjektiv faktum. Jeg er ikke sikker på at politiet eller regeringen ikke vil udnytte bilelderne, men der er sikkert også andre der kan udnytte billerdne.
Desuden er der risko for at billerdrne tolkes forkert, og der i mulighed kan blive dømt ud fra en forkert tolkning af billederne. Det akn give store problemmer, ligesom en der var regsiteret i PET arkiv som kommunist ikke kunne få job, kun fordi faren angivelt var kommunist, kunne han ikke få job.
ja Echelon, eksistere men er jo også oprette hemligt, kan ikke se hvorfor der ikke er et etiks problem her, når både Politiet og Falck mener de har et etisk problem i at åbne folks mobiltelefoner!
Selv om overvågning i givet fald har forhindre nogle overfald i london, er der stadigvækg sket en hel del, ja de kan se hvem det er, men ofret er stadig blevet overfaldet go stadig mærket for livet.
Overvåning forhindre da ikke dem at stikke ofrene ned?
Tror desvære også at der i de krimnelse kræse vil bruge overvånging til at bevise at de er
seje at de rent faktisk har begået overfaldet.