Tags:
asp
Jeg er ved at lave en gæstebog i ASP... det fungere fint og det hele kører bare, men hvis man skriver et alt for langt ord eller linje, så holder den sig ikke inden for tabellens rammer selvom jeg har angivet breden på denne. er der nogen der kan hjælpe mig med det? det virker fint nok hvis det er en lang besked med mange ord, men hvis man skriver "ssssssssss" mange flere gange i en lang sætning, så går det hele i stykker..
Hilsen Maria
Når der står tekst i en tabel, vil teksten automatisk blive "wrappet" så teksten holder sig indefor rammen. Når en sætning bliver "wrappet", sker det ved det nærmeste mellemrum.
Hvis hele linjen er en række bogstaver uden mellemrum, kan teksten ikke "wrappes".
Du kan manuelt indtaste en masse s'er og tælle dig frem til hvor mange der kan være inden designet går i stykker.
Derefter kan du lave en funktion som tjekker om teksten indeholder et ord der er større end det tal som du har talt dig frem til.
Hvis teksten indeholder et ord som er så langt, kan du give brugeren en fejl som fortæller hvad der er galt.
Maria:
Der findes et CSS-tag der gør at du kan få en tekst-linje til at wrappe også selvom den ikke er afsluttet.
Jeg orker ikke lige finde den til dig, men du kan helt sikkert finde den i en CSS reference på google.
Happy hunting.