c++

Tags:    c++ grafik

<< < 12 > >>
Hvis jeg skal anskaffe mig c++... hvilken version skal jeg så vælge???
Jeg kunne godt tænke mig hvis det var objectorinteret, men vil det ikke gøre det ikke formindske mulighederne af hvad man kan bruge det til?
Hvis det gør ville det være bedst med en løsning der kan bruges til alle formål...

PS. Jeg skulle også lige vide om der er en fremtid i c++, for jeg gider ikke skifte sporg en gang til...

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Oki, min fejl...
Visual C++ er Objectorinteret
Jeg troede bare kun det var Objectorinteret når man kunne designe en form...

---

Er der nogen der kan anbefale et c++ program som jeg skal sætte mig ind i? det skal være fremtidssikret og helst også Objectorinteret :)
Programmet skal kunne bruges til alle formål og være brugervenligt...

Fyr den MAX!!!

For lige at slå et par ting fast:

* at kunne designe en form i et program har INTET med objektorienterethed at gøre. Objektorienterethed er den måde man koder på, det er noget der understøttes af sproget ikke at udviklings miljøet. Det hedder RAD (Rapid Application Development) og er en måde HURTIGT at lave en applikation på.

* Og så vælger man altså ikke en editor ud fra hvilken der er fremtidssikret!!! man vælger et sprog og så finder man den editor man selv synes er bedst. Et mere relevant spørgsmål er som du startede ud med "er C++ fremtidssikret" det er det korrekte spørgsmål. Det vil svare til at spørge om Word 2000 er fremtidssikret når jeg vil lave word dokumenter.....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Oki, min fejl...
Visual C++ er Objectorinteret
Jeg troede bare kun det var Objectorinteret når man kunne designe en form...

---

Er der nogen der kan anbefale et c++ program som jeg skal sætte mig ind i? det skal være fremtidssikret og helst også Objectorinteret :)
Programmet skal kunne bruges til alle formål og være brugervenligt...

Fyr den MAX!!!

De fleste af programmerne hvor du bygger dit program visuelt op må du ikke sælge, f.eks hvis du laver et program i borland c++ er det borland der ejer rettighederne til programmet, men det må godt gives videre gratis. Hvis du skal lave programmer som du kan tjene penge på skal du skrive ALT selv dvs. at du skriver alt kode i et tekstdokument som du gemmer som XXX.c, derefter bruger du en complier, så har du et program du selv ejer.

Så mit råd er køb en bog om c++ programmering i stedet for et program. f.eks Object-Oriented Programming in C++ af Robert Lafore (Kan bl.a. fås i Bogladen på DTU)

Be aware of the Microsucks monster

MANGE TAK FOR DEN OPLYSNING!!!
Er der ellers noget jeg burde vide???

De fleste af programmerne hvor du bygger dit program visuelt op må du ikke sælge, f.eks hvis du laver et program i borland c++ er det borland der ejer rettighederne til programmet, men det må godt gives videre gratis. Hvis du skal lave programmer som du kan tjene penge på skal du skrive ALT selv dvs. at du skriver alt kode i et tekstdokument som du gemmer som XXX.c, derefter bruger du en complier, så har du et program du selv ejer.

Hvorfor tror du at Borland har rettighederne?
Borland har ikke rettighederne til noget andre laver. Måske tænker du på den meget billige Borland C++ Builder Personal Edition, hvor det ikke er tilladt at tjene penge på de programmer man laver. Men det er stadig programmøren der har rettighederne. Denne begrænsning findes ikke i Pro og Enterprise.

Ivan Johansen

Hay
Jeg vil give Brian Hvarregaard ret i det omkring OOP, blor med en lille uddybelse....

I OOP anvendes klasser....
class navn
{
public:
// Variabler og metoder der kan læses udefra
privat:
// Variabler og metoder der er private
//.. Herfter kan der kommer mere
}

Hvis du skal vælge kompiler efter dine krav, bør du nok købe Microsoft`s kompiler. Visual Studio version 7, med det hele. Men det koster.... Heri kan du programmere omkring 40 sprog. Kompileren er ret god og hjælper en del med programmeringen iforhold til mange andre kompilere. Denne kompiler sammen med MSDN så er du kørende. Bruger den ikke selv men har prøvet den og den er kanon sej.... Her er mulghed for at blande sprogne, og mulighed for at lade være med at anvende .net metoder hvis man ikke ønsker dette.....

Janus S. Andersen

*** Livet er smukt ***

<< < 12 > >>
t