C er det sprog som ligger tættest på maskinen, siger man. Efter C har du kun assembler og derefter ren maskinkode. C er et funktionel programmeringssprog som blev udviklet i 1972 af en fyr ved navn Dennis Ritchie.
Dette var ikke nok for Bjarne Stroustrup, så han lånte Simula67 tankegangen som Kristen Nygaard, sammen med en anden nordmand, havde opfundet. Det smarte her var at det var en objekt orienteret programmeringssprog. OOP blev dermed populært og C++, først kaldt "C with objects", blev "formanden" for de nye OOP sprog som sprang frem.
Altså kan man sige at C++ er en udvidelse af C. C++ er et mere abstrakt sprog, hvor imod C er mere ligefrem. C skjuler ingenting.
Ligheden her er at C og C++ kan kompileres med en og samme kompiler. De bliver kompilet og derefter køre på enhver processor.
C# kender jeg ikke meget til men jeg ved at det er en MS teknologi som har et omfattende bibliotek og framework bag sig, som gør den meget rig for en programmør. C# er et OOP sprog som har lånt lidt fra mange steder. Java, Delphi og C++.
The-Freak og Martin Kristensen << altså den evige diskussion er jo det I har gang i
Singularity er bygget, sådan cirka, i C# men den indholder stadig C og C++ kode. Men det kan man jo diskutere til hudløshed. Min mening omkring dette? Hvor ville man være med det OS hvis man ikke havde C og C++?
Indlæg senest redigeret d. 09.05.2007 21:09 af Bruger #1151